Fotografie: Laurens Janus
Schrijver: Willem de Volder
terug naar alle artikelen
“De coronaperiode vraagt wat improvisatie en flexibiliteit, maar we mogen niet klagen.” Een understatement uit de mond van Hans Pruijmboom van Louwman Mercedes-Benz. Alle virusperikelen ten spijt: de omzet was in de Tilburgse vestiging in 2020 boven verwachting en qua klantvriendelijkheid zijn we beloond met de hoogste klant tevredenheid score van alle Mercedes-Benz dealers in Nederland.
Die hoge waardering reikt verder dan de uitstekende koffie, die we achter het plexiglasscherm aangereikt krijgen. Vriendelijkheid, klanten kennen, weten wat hun wensen zijn en die wensen op alle mogelijke manieren inwilligen. Hans heeft van het eerste moment dat hij aantrad bij Louwman Mercedes-Benz in Tilburg geroepen dat er ‘heel veel potentieel zit in Tilburg’. “Mensen willen als klant behandeld worden. Wij staan open voor hun wensen en bedenken samen, vooral in deze tijd, passende oplossingen.”
Hans gaat dieper in op de aanpak in de showroom maar ook in de werkplaats én op de administratie. Alle onderdelen versterken elkaar met een doel: tevreden klanten. In het verlengde dat steeds meer jonge automobilisten Mercedes-Benz omarmen, ziet hij dat steeds meer jonge mensen ‘zijn’ showroom op Kraaiven weten te vinden. “De modellijn spreekt hen aan, ze zijn gecharmeerd van ons prachtige digitale dashboard (Hey Mercedes!) en hebben oog voor de hybride- en elektrische modellen. Ook daarover is hij enthousiast. Hij en menig Mercedes-Benz-rijder kunnen haast niet wachten op de komst van de EQS. “Het elektrische topmodel begroeten we in het derde kwartaal. 700 kilometer actieradius, in een kwartier ‘250 kilometer laden’ en, afgezet tegen de segmentgenoten, voorzien van een scherpe prijs.”
Maar ook voor minder dan de helft van een ton euro’s is het goed shoppen bij Louwman Mercedes-Benz. Wat te denken van de EQA, een elektrische auto gebaseerd op de SUV van de A-Klasse. Het zijn voorbeelden, die tijdens het gesprek met Hans aan de orde komen. Hij noemt de brandstofversies van onder meer de A-, B-, C- en E-Klasse maar elektrisch of semi-elektrisch is wel de toekomst: “Nu is het aandeel elektrisch al tien procent.” In dat kader verwacht hij dit jaar veel van de GLB, die er ook komt in benzine- en dieseluitvoering. Het is helder: een goed gesprek onder het genot van een lekkere kop koffie leidt bij Louwman Mercedes-Benz naar duurzame, veilige en onderscheidende mobiliteit.
Foto van links naar rechts: René Wilhelm, Wouter Lagendijk, Hans Pruijmboom Zoestbergen, Koen van der Pas
Tags