Bedrijven zonder een goede website, zijn bedrijven zonder toekomst. Het klinkt misschien hard, maar in de praktijk zien we dat wanneer een bedrijf geen webpagina heeft, deze ook nauwelijks klanten zal trekken. Een website is het visitekaartje van een bedrijf, dit is de plek waar toekomstige klanten hun eerste indruk opdoen. Als je websites maakt voor bedrijven, kan het soms lastig zijn om hen duidelijk te maken wat allemaal nodig is om een goede site te bouwen. Als je hen daarom een compleet pakket wilt aanbieden, en jezelf veel werk wilt besparen, dan kun je eens kijken of je zoveel mogelijk diensten zelf kunt aanbieden. Wij leggen je hier graag uit wat er allemaal mogelijk is.
Iedereen die websites maakt, weet dat je voor het runnen van een site webhosting nodig hebt. Klanten hebben dit niet altijd goed in de gaten en zij kiezen daarom niet altijd de beste webhosting. Dat kan ertoe leiden dat jij een mooie site hebt gemaakt voor de klant, maar dat deze niet goed werkt omdat de hosting erg armoedig is. Je kunt dit probleem oplossen door zelf webhosting aan te bieden. Je maakt het de klant hiermee gemakkelijker omdat deze zich niet in dit onderwerp hoeft te verdiepen en ook voor jou is dit handiger omdat jij precies de juiste webhosting kunt regelen die in jouw ogen het beste is. De vraag is echter waar je moet zijn om zelf de hosting te kunnen aanbieden.
Als je zelf webhosting wilt aanbieden, dan kun je gebruikmaken van reseller hosting. In het kort komt het erop neer dat jij ruimte op een server koopt en deze ruimte in kleine delen kunt doorverkopen of onderverhuren. Hierdoor hoeft een klant niet meer zelf op zoek naar webhosting en daardoor kun jij een beter product afleveren. Je kunt namelijk heel goede reseller hosting vinden tegen zeer lage maandelijkse kosten. Het is dan ook een gemiste kans als je hier geen gebruik van maakt. Je zult zien dat de klant blij is dat deze niet zelf op zoek hoeft naar webhosting en jij kunt zorgen dat de site sneller en beter gelanceerd wordt.
Ondernemers menen soms dat klanten veel keus prettig vinden, maar wanneer je hen vraagt om besluiten te maken over onderwerpen waar zij geen verstand van hebben, dan leidt dat tot verwarring. Een verwarde klant is geen tevreden klant. Zorg daarom voor duidelijkheid en bepaal voor de klant wat voor hen het beste is. Zo leidt jouw opdracht tot een mooi eindresultaat en je zult zien dat de klant tevreden is. Een tevreden klant is de beste reclame die je kunt hebben dus meer werk zal spoedig volgen.