Events Word lid

sluiten

Hoe gebrand ben jij op een nieuwe klant?

terug naar alle artikelen

image

Sommige ondernemers zien bij nieuwe klanten of grote transacties de meerwaarde van credit management over het hoofd. Ze zijn zo gebrand op inkomsten dat ze zich niet verdiepen in de liquiditeit of betalingsmoraal van klanten. De dienstverlening van een credit manager lijkt op het takenpakket van de brandweer.  Aan de hand van de disciplines kredietinformatie, debiteurenbeheer en incassso leg ik je dat graag uit. 

Vertrouw niet op iemands vóórkomen

Sommige prospects of klanten 'gaan als de brandweer'.  Vertrouw niet te snel op hun vóórkomen of mooie blauwe ogen. Een gelikte website, een verleidelijk verkooppraatje aan de telefoon of een flitsende bedrijfspresentatie zegt niets over de liquiditeit of betalingsmoraal van een ondernemer. Zorg dat je altijd over actuele kredietinformatie van klanten beschikt. En vraag – zeker bij twijfel – een kredietrapport aan. Wees op je hoede als er een oorverdovend ‘ta-tu, ta-tu’ in je oren klinkt. Het spreekwoord zegt niet voor niks: ‘waar rook is, is vuur’. Zo voorkóm je financiële tegenvallers, die notoire wanbetalers uiteindelijk veroorzaken.

Voorkómen is beter dan genezen

Goed debiteurenbeheer is onmisbaar voor een gezonde bedrijfsvoering. Slecht betalende klanten en lange betalingstermijnen hebben consequenties voor je liquiditeit. Ontbreekt de tijd voor professioneel debiteurenbeheer? Incassoplein haalt graag de kastanjes voor je uit het vuur. We checken je klant vooraf op zijn financiële handel en wandel. We houden consequent uitstaande facturen in de gaten. En vlak voordat de betalingstermijn verstrijkt, nemen we contact op met je klant. Ontevredenheid is een belangrijke reden om niet te betalen. Daarom informeren we altijd naar de klanttevredenheid.

Voorkóm dat klanten moeten vóórkomen

Incasso is een onvermijdelijke stap als klanten de betalingstermijn overschrijden. Of als ze gemaakte afspraken aan hun laars lappen. Je verkoopt een product of je levert een dienst onder duidelijke betalings- en leveringsvoorwaarden. Hierbij geldt het principe: ‘boter bij de vis’. In ruil voor een product of dienst heb je dus recht op je geld. Accepteer geen smoesjes van wanbetalers. Indien nodig legt Incassoplein een klant het vuur aan de schenen. We incasseren je rekening. Snel en met oog voor de relatie die je met klanten onderhoudt.

Speel niet met vuur

Ben je erop gebrand om nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten te binden. Speel je liever niet met vuur? Check dan vooraf de kredietwaardigheid van (nieuwe) klanten. Houd met professioneel debiteurenbeheer de inkomstenstroom op peil. Zo voorkom je dat een liquiditeitsprobleem een brandende kwestie wordt. En verzoek je klanten met incasso om hun betalingsverplichtingen na te komen. Zo blus je een betalingsprobleem dat plotseling ‘oplaait’. Interesse in samenwerken? Je hoeft geen 112 te bellen. Bel of mail om Incassoplein te laten ‘uitrukken’.

Tags

delen

Incassoplein Creditmanagement

Torenallee 20
5617BC Eindhoven
040-2411036

www.incasso-plein.nl/ Lees meer >

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?