Events Word lid

sluiten

5 zaken die je niet moet willen in je nieuwe bedrijfsnaam

terug naar alle artikelen

image

Je bedrijfsnaam is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Het is de naam waarmee jouw bedrijf geïdentificeerd wordt en waar je het nog lang mee zult moeten doen. Daarom is het kiezen van de juiste bedrijfsnaam zo moeilijk. We bespreken vijf zaken die je in ieder geval niet moet doen in je nieuwe bedrijfsnaam.

Anderen nadoen

Als bedrijf moet je je onderscheiden van anderen om een unieke positie in de markt te veroveren. Dat bereik je niet door anderen na te doen. Kies daarom geen bedrijfsnaam die lijkt op een andere omdat je denkt dat je zo sneller klanten bereikt. Ga uit van je eigen kracht en bedenk een unieke naam. Dat bespaart je ook eventuele juridische problemen.

Spelfouten zijn niet grappig

Sommige ondernemers vinden het leuk om expres een spelfout in hun bedrijfsnaam te zetten om joviaal en humoristisch over te komen. Die grap blijft echter niet lang leuk. Zeker niet als het ertoe leidt dat mensen jouw bedrijf niet kunnen vinden omdat ze de spelling ervan verkeerd hebben.

Moeilijk te spellen bedrijfsnaam

Aansluitend op het vorige moet je natuurlijk ook geen spelfouten in de hand werken door een bedrijfsnaam te kiezen die moeilijk te spellen is. Idealiter kunnen mensen als ze jouw bedrijfsnaam horen hem meteen goed spellen. Dat is belangrijk, want dan kunnen ze je ook vinden. Anders kun je veel potentiële klanten mislopen.

Grapjes in een vreemde taal

Dat jij moet lachen om jouw bedachte bedrijfsnaam omdat er slim woordgrapje in een vreemde taal in zit, wil niet zeggen dat anderen deze slimmigheid herkennen. Laat het dus geen doel op zich zijn om expres een bedrijfsnaam samen te stellen uit een vreemde taal. Kies liever een naam die je doelgroep wel begrijpt.

Rare betekenis in een andere taal

Over een vreemde taal gesproken: het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een naam bedenkt die ongewis in een vreemde taal iets geks betekent. Dat komt het imago van je bedrijf niet ten goede. Check je bedachte bedrijfsnaam dus even op Google Translate om er zeker van te zijn dat je jezelf niet onbedoeld belachelijk aan het maken bent.

Het is niet makkelijk om een goede bedrijfsnaam te vinden. Vaak moet het een moment van inspiratie zijn waarin je dé naam vindt. Kies niet te snel, maar neem de tijd om tot een naam te komen die passend is en waar je helemaal achter kunt staan.

delen

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?