Fotografie: Else Loof
Schrijver: Marsha Paans
terug naar alle artikelen
Heb je fantastische plannen, maar heb je eigenlijk geen idee of dit concept daadwerkelijk potentie heeft? Hans Sulkers en zijn compagnon Leo Bron van TheBronkerBrothers helpen om je concept te onderzoeken binnen jouw doelgroep. Het resultaat? Concrete inzichten in de potentie en levensvatbaarheid van jouw concept.
“Iedereen voert wel eens marktonderzoek uit”, begint Hans te vertellen. “Wanneer we op vakantie gaan bijvoorbeeld. Dan lees je natuurlijk recensies van anderen. Of als we zonnepanelen willen aanschaffen. Dan wil je precies weten wat er bij jou past en waar je een goede deal krijgt. We zijn allemaal kleine onderzoekers. En daar heb ik mijn werk van gemaakt”, glundert Sulkers. “Met TheBronkerBrothers verzorgen we volledige onderzoekstrajecten, bieden we ondersteuning bij het analyseren van gegevens en verstrekken we advies op maat. Onze expertise strekt zich uit over verschillende onderzoeksgebieden, variërend van markt- en productonderzoek tot consumentenanalyses en concurrentieanalyses. Welke methode we gebruiken, ligt aan de vraag van de klant.”
“Vijf jaar geleden heb ik samen met mijn compagnon en goede vriend Leo de handen ineengeslagen en TheBronkerBrothers opgericht. Onze wegen kruisten tijdens de studie Commerciële Economie in Breda, waar we al snel ontdekten dat we beiden een passie hadden voor marktonderzoek. Destijds waren er al ideeën, maar het concretiseren ervan bleef helaas uit”, laat Hans weten. “Hierna heb ik jarenlang in de food business gewerkt. Nadat mijn toenmalige functie ophield te bestaan, bracht ik mijn plan naar voren bij Leo. Van het één kwam het ander, en op 1 april 2019 werd TheBronkerBrothers opgericht. Sindsdien hebben we onze horizon verbreed, omdat marktonderzoek toepasbaar is in alle sectoren, niet alleen in de voedingsindustrie. Elk bedrijf heeft immers te maken met klanten, consumenten, afnemers, bezoekers, gasten, werknemers of patiënten. Binnen elke doelgroep is er voldoende ruimte voor onderzoek, specifiek afgestemd op de vragen die onze klanten hebben. Daarom werken we voor verschillende bedrijven variërend van kleine tot middelgrote ondernemingen, zowel nationaal als internationaal, en opererend in alle mogelijke branches.”
Hans vertelt verder: “Bedrijven kunnen soms zo gefocust zijn op hun eigen unieke idee, hun eigen kindje, dat ze zich er bijna blind op staren. Ze geloven dat de wereld zit te wachten op het product of de dienst dat ze ontwikkeld hebben. Maar heel eerlijk gezegd, is dat niet altijd de werkelijkheid. Of in ieder geval, dat weet je niet zeker totdat je onderzoek hebt gedaan. Want hoe groot is bijvoorbeeld de markt voor dat specifieke product of die dienst? Wat is de financiële waarde ervan? En laten we de concurrenten niet vergeten. Wat doen zij al? Waar liggen kansen die zij misschien over het hoofd zien? En hoe kun je je als bedrijf dan onderscheiden? Dit zijn een aantal essentiële vragen die wij door onderzoek voor jou beantwoorden.”
Heb je een fantastisch idee, maar worstel je met talloze vragen en ontbreekt het je aan zowel tijd als expertise om grondig onderzoek te doen? Ben je onzeker over de levensvatbaarheid van jouw idee in de markt? TheBronkerBrothers staan voor je klaar om je te assisteren bij het uitvoeren van gedegen onderzoek en om passend advies te geven.
Tags