Events Word lid

sluiten

‘t Verrassende ondernemersverhaal achter Mr. Brown Specs & Beans

Fotografie: John Wiersma

Tekst: Marlène van Kuyk

terug naar alle artikelen

image

Gertjan de Bruijn is een pionier die met én de Hogere Hotelschool in Maastricht én de opleiding tot opticien, een verrassend pad naar de optiekwereld bewandelde. Beide liefdes kwamen 8,5 jaar geleden bijeen in de originele optiekzaak Mr. Brown Specs & Beans, die het traditionele opticienimago doorbrak. Gertjan’s roots in hospitality vormen de basis voor een unieke klantervaring: “Dit concept past helemaal bij mijn creativiteit en gastvrijheid en mijn zwak voor goede koffie en bijzondere brillen.”

Nieuwe allure in de optiekwereld

Na enkele omwegen kwam Gertjan vanuit de horeca in de optiek. Hier ontdekte hij een wereld vol potentieel, een wereld die hij wilde veranderen. Met oog voor design en internationale allure gaf hij zijn nieuwe zaak een industrieel en eerlijk karakter, weg van het stoffige imago: “‘Mr. Brown’ is de Engelse variant van mijn achternaam natuurlijk én het staat voor ‘De Bruine Heer’, het prachtige monumentale voormalige Philipspand aan de Nieuwe Emmasingel in Eindhoven waarin wij zijn gevestigd.”

“Bij ons ben je gast”

Als ondernemer begreep Gertjan dat een winkel runnen een vak apart is, waarbij klantcontact centraal staat. Zijn ondernemersreis kende obstakels en soms stress, maar zijn vastberadenheid leidde tot een bloeiende zaak. Met zijn team bedient hij een hoger segment en biedt hij een unieke klantbeleving, waarbij klanten als gasten worden behandeld. Die ambitie om anders te zijn dan traditionele opticiens heeft succesvol uitgepakt: “Door onze exclusieve merkrechten en geavanceerde apparatuur trekken wij zowel lokale klanten aan, als ook expats die op zoek zijn naar vernieuwing. En wil je gewoon een goede kop koffie met iets lekkers erbij? Ook dan ben je bij ons van harte welkom.”

Tags

delen

Mr. Brown Specs & Beans

Nieuwe Emmasingel 16
5611 AM Eindhoven
040 8200063

www.mrbrown.nl Lees meer >

Ook interessant

Schop eens wat klanten buiten!
Zorgeloos en ontspannen naar je werk is voor sommigen goed te doen. Als je kinderen je huis zo nu en dan omtoveren tot oorlogsgebied kan het zelfs een zegen zijn dat je naar je collega’s mag. En daar ook nog voor betaald wordt. Maar zorgeloos en relaxed naar je eigen bedrijf… dat is toch vaak een
stevige uitdaging.
Als je medewerkers iedere week vragen: Hoe gaat het met je? Met Preventicons kan het!
Medewerkers doorlopend vragen naar hun welbevinden was nog nooit zo simpel. Laat ze elke week, anoniem, op hun eigen smartphone aangeven hoe ze de afgelopen werkweek hebben ervaren en het patroon laat gauw genoeg zien of extra aandacht nodig is
Betalen uw klanten niet?
U bent een ondernemer met een mooi bedrijf. U werkt hard en levert mooie producten of diensten aan uw klanten. Dat is mooi, maar dan dient u wel door uw klanten betaald te worden.
Druk is het nieuwe normaal.
Een volle agenda en een vol hoofd, het gevoel achter de dingen aan te lopen en altijd te weinig tijd om alles te doen wat je wil – dat zijn dé kenmerken van onze tijd.