sluiten

Ondernemen, verbinden en samen gas geven!

terug naar alle artikelen

image

Ondernemen en verbinden is wat hij het liefste doet. Niet alleen zakelijk, maar ook op vele andere vlakken. Mark van de Laarschot is naast eigenaar van Hml Bedding ook bestuurslid van de Koninklijke CBM (landelijke branchevereniging voor meubelorganisaties) en betrokken bij de organisatie van muziekfestival Paaspop en documentairefestival Beholders in Meierijstad. Met Hml Bedding levert hij al decennialang mooie bedden, die zorgen voor een goede nachtrust én ook op de lange termijn aan de verwachtingen blijven voldoen.

In jullie pay-off lees ik ‘ambacht en maatwerk’. Wat bedoelen jullie daarmee?
Wat we bedoelen met ‘ambacht’ is dat we ons vak verstaan. We combineren bewezen werkwijzen met moderne technologieën. En we werken met aandacht en zorg aan ieder klein detail van onze bedden. ‘Maatwerk’ betekent dat we onze bedden volledig personaliseren. Ieder heeft zijn persoonlijke slaapcomfort, en wij stemmen onze producten hier volledig op af. Alleen dan ervaren onze klanten een optimale nachtrust.

Hoe zijn jullie door de afgelopen periode gekomen?
In maart zag het er voor ons niet goed uit, de consument bleef massaal weg uit de winkels. Toen duidelijk werd dat ze bij onze verkooppunten op een verantwoorde manier konden winkelen en in veel gevallen ook op afspraak, bleek dat klanten juist meer interesse kregen in onze producten.

Hoe zie je de toekomst? Wat gaat er veranderen? 
Duurzaamheid en circulariteit zijn voor ons richting de nabije toekomst erg belangrijke waarden…

Dat zeggen wel meer bedrijven. Hoe geven jullie hier concreet invulling aan? 
De definitie van ‘duurzaamheid’ nemen we letterlijk: ‘gemaakt om lang te bestaan’, volgens Van Dale. Daarnaast volgen we alle technische ontwikkelingen op de voet. Zo zijn we recentelijk gestart met een groot aantal stoffen in onze collectie, die gemaakt zijn van gerecyclede plastic flessen.

'Iets met z'n allen oppakken en ervoor gaan!'

Letterlijk en figuurlijk duurzaam dus. Communiceren jullie dat ook naar de klant?
Rechtstreeks communiceren met onze klanten doen we vooral online. We hebben een Instagram-samenwerking gehad met Miljuschka Witzenhausen en we besteden veel aandacht aan onze website. Ook hebben we in de Linda Loves, VTwonen en Libelle Living gestaan: plaatsen waar onze klanten inspiratie opdoen. Offline bouwen we al jaren aan een stabiel netwerk van verkooppunten door heel Nederland. Gespecialiseerde beddenspeciaalzaken, waar de klant op een eerlijke manier verschillende merken kan vergelijken. Over het algemeen zijn dit familiebedrijven die net als wij open en eerlijk samen willen werken.

En dan nu ook nog lid geworden van Netwerk Brabant?
Ja, mooi toch! Dankzij mijn rol in de organisatie van Paaspop en documentairefestival Beholders kom ik met veel mensen in contact. Dus toen ik overwoog om mijn netwerk weer wat te verbreden, was het voor mij een logische stap om dit provinciebreed op te pakken. Ik vind gesprekken met andere ondernemers altijd leerzaam en interessant. En kijk dus ook uit naar de live meetings!

Wat is voor jou typisch Brabants ondernemerschap?
Het echt sámen doen. Iets met z’n allen oppakken en ervoor gaan. Niet alleen werk, maar als het weer mag, ook samen een pilsje pakken.

Heb je nog advies voor ondernemers die goed willen slapen?
Laat je goed adviseren en kijk wat echt bij je past. Ga voor deugdelijke materialen, kies op basis van je eigen slaapcomfort en laat je niet te snel verleiden tot ‘hapklare’ setjes. Ik wens iedereen een goede nachtrust!

Tekst: Maartje van Roessel, Dinges Tekst & Tekstadvies

delen

Hml Bedding

van Leeuwenhoekweg 9
5482TK Schijndel
073-5470120

www.hmlbedding.nl/ Lees meer >
Ook interessant