Kopak is verhuisd. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren flink uit zijn jasje en de activiteiten waren op vier verschillende adressen ondergebracht. Nu komen ze weer samen op één adres: Hectorstraat 17. Daarmee is de wens van eigenaar Koert van de Kerkhof om al zijn bedrijfsactiviteiten onder te brengen op één locatie en een one-stop-shop te zijn voor zijn klanten uitgekomen.
Eén term die de lading dekt van wat Kopak allemaal doet? Dat is nog niet zo gemakkelijk. Eigenaar Koert van de Kerkhof begon ooit met één sealmachine in een gehuurde bedrijfshal. 16 jaar later omvat zijn bedrijf 10.000 m² en services als printen, afwerken, sealen, verzenden, inpakken, handling en fulfilment. Met name naar het inpakken en verzenden van pakketten is veel vraag. “Het is een kwestie van meebewegen met wat onze klanten nodig hebben”, legt Van de Kerkhof uit. “Als we toch al het marketingmateriaal verzorgen, kunnen we net zo goed de pakketten samenstellen en verzenden. Voor ons is dat een logische stap, maar het moet wel passen bij de aard van ons bedrijf. Koelkasten verzenden doen we daarom niet.”
“We verzorgen verschillende stappen in het proces en weten waar het sneller, beter of mooier kan.”
Als marketingspecialist heeft Kopak het hele proces tussen ontwerp en aanlevering bij de klant in huis. Op de nieuwe locatie loopt dat allemaal nóg overzichtelijker en gestroomlijnder zodat Koert zijn klanten nog efficiënter kan bedienen. Tegelijkertijd verandert het type dienstverlening. “We krijgen steeds meer een adviserende rol”, vertelt hij. “Omdat we verschillende stappen in het proces voor onze klanten verzorgen en we heel veel mogelijkheden in huis hebben, weten we ook waar het sneller, beter of mooier kan.” Een allesomvattende term heeft Van de Kerkhof daar niet voor, maar wel een pakkende slogan: ‘We take care of business’.
Tags