sluiten

Jij snapt het wel. Maar toch lukt het niet!

Fotografie: Geeke van Dijck

terug naar alle artikelen

image

Als ondernemer balanceer je continu tussen verschillende prioriteiten. Elke beslissing die je neemt beïnvloedt het bedrijfsresultaat. En zelfs met jarenlange ervaring blijven twijfels soms op de achtergrond aanwezig. Normaal, niemand weet alles.

Dagelijks wordt je onderbroken door onverwachte gebeurtenissen. Machine valt uit, afspraken worden verzet, klant komt met extra vragen, mensen zijn ziek of zeggen op, etc. Van alles en nog wat beland op je bureau, en bij jou de verantwoordelijkheid beslissingen te nemen om de organisatie te laten groeien.

Één ding is zeker: de meest succesvolle ondernemers blijven vooruitkijken. Ze leren van fouten en focussen zich op wat écht belangrijk is. Het draait om helderheid en het vermogen om de essentie scherp in het vizier te houden.

Drie gouden regels

Ik werk volgens drie eenvoudige maar krachtige regels. Deze focus heeft mij als ondernemer geholpen te groeien:

  1. Get the Order: Jouw klanten zijn je grootste bezit. Geen klant, geen bedrijf. Zorg dat je product of dienst top is en richt je op het binnenhalen en behouden van jouw droomklanten.

  2. Get Paid: Lever jij wat je belooft? Dan verdien je het om betaald te worden. Cashflow is cruciaal. Goede klanten begrijpen en respecteren jouw voorwaarden als onderdeel van een succesvolle samenwerking.

  3. Get Better: Stilstaan is geen optie. Innoveren van je product of dienst is geen luxe, maar noodzak. En ook, blijf investeren in jezelf, je team en je organisatie. Het continue ontwikkelen en verbeteren maakt een verschil in resultaat.

Maar toch lukt het niet

Bij mijn werk met directies en salesteams in het MKB merk ik vaak dat deze regels wel bekend zijn, maar de uitvoering stokt. Hoe komt dat? De twee belangrijkste oorzaken zijn:

·      Gebrek aan richting: Hoe kan je team succesvol zijn zonder een duidelijke strategie en gedeelde visie? Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op? Een heldere koers vraagt soms om harde keuzes maken. Maar hey, ondernemen is geen softie-sport.

·      Gebrek aan actie: Een goed plan alleen maakt het verschil niet. De uitvoering doet dat en hier schort het aan! Oorzaken zoals onduidelijke verantwoordelijkheden, slechte communicatie, het ontbreken van de juiste competenties en tools zorgen voor stilstand. Het is de waan van de dag die regeert! Resultaat? Veel plannen, weinig actie en de energie loopt uit de organisatie.

Wil jij dat in 4 dagen oplossen?

Met onze 4D Challenge maken we in slechts 4 dagen een volledige commerciële scan van jouw organisatie. We brengen verbeterpunten in kaart en geven je inzicht in de potentie van jouw bedrijf. Samen scherpen we je doelen aan en bieden een concreet actieplan om ze te bereiken. Bespaart je veel tijd.

Mijn doel is jouw verkoopresultaat te verbeteren! Professionaliseren van  alle commerciële activiteiten. Samen met jou en jouw team. Gewoon concreet weten wat je kan doen èn ook hoe je het moet doen! Dit leidt tot solide omzetgroei en continuïteit.

Garantie?

Dat spreekt voor zich! Onze unieke aanpak heeft zich al bewezen bij veel MKB-bedrijven. Geen dikke rapporten, maar praktische oplossingen met focus op resultaat. De combinatie van 20 jaar ervaring van Sales Improvement Group met mijn eigen successen en ervaring, MKB breed, zorgt voor de bewezen route naar succes. En heb je toch nog twijfels, we overleggen graag een referentie. Dan hoor je het direct uit de praktijk.

Sta jij open voor onze 4D Challenge? Gewoon, omdat het beter kan! Een afspraak is zo gemaakt. Snel ontdekken welk potentieel onze 4D challenge bij jou naar boven gaat halen. Makkelijk, effectief en resultaatgericht!

Maurice Smits
Sales Improvement Group
Mobiel: 06 – 411 36 280
Mail: m.smits@salesimprovementgroup.com

Tags

delen

MASM Sales Improvement

Koningsweg 59
5211 BG 's-Hertogenbosch
0641136280

www.salesimprovementgroup.com Lees meer >
Ook interessant