Tussen mei en september maakt Breda weer tien nieuwe Smaakmakers bekend. Bredanaars die niet altijd heel zichtbaar zijn, maar zich wel steeds met hart en ziel inzetten voor de stad en haar inwoners. Om hen de waardering te geven die ze verdienen, zetten de gemeente Breda en Breda Marketing hen in de spotlights in een Smaakmakerscampagne.
Jibril Qorane trapt de campagne van 2024 af. Jibril is een sociaal ondernemer uit Breda en oprichter van Bijles = Kennis. Wat begon met bijles als vriendendienst, groeide uit tot een bedrijf dat samenwerkt met scholen in Breda en intussen ook daarbuiten. Zo vergroot Jibril met zijn team de kansen van veel jongeren, al dan niet met een migratieachtergrond.
De groep nieuwe Smaakmakers is zoals gebruikelijk heel divers. Met achtergronden van onderwijs tot cultuur en van sport tot maatschappelijk. Bredanaars van jong tot oud met een eigen, bijzonder verhaal. Wat ze gemeen hebben, is dat ze de stad een warm hart toedragen en bijdragen aan het unieke karakter van Breda. Ieder geeft de stad op een eigen manier kleur, steeds met de bedoeling Breda een stukje mooier te maken.
De Smaakmakerscampagne gaat inmiddels haar zesde jaar in. Een vakjury van Bredanaars vanuit onder meer sport, cultuur en vrijwilligerswerk beoordeelt alle nominaties en beslist wie er tot Smaakmakers worden verkozen. In een campagne met onder meer een interview, een fotoshoot en digitale stadsposters krijgen zij een podium voor hun eigen unieke verhaal. Hun benoeming krijgt in november een officieel tintje tijdens een feestelijk Smaakmakersdiner. Onder hen ook de 076ste, een mooie Bredase mijlpaal.
Ken jij ook een inwoner van de gemeente Breda die echt impact maakt? Nomineer diegene dan voor de campagne van 2025. Dat kan op www.bredasesmaakmakers.nl. Hier vind je ook het verhaal van Jibril en de inmiddels meer dan zeventig andere Bredase Smaakmakers.
Tags