Events Word lid

sluiten

Unieke zichtbaarheid: ga staan voor wat je waard bent

Fotografie: Else Loof

terug naar alle artikelen

image

Je hebt een website en plaatst berichten op social media, maar waar blijven je wensklanten dan? Online aanwezig zijn is iets anders dan uniek zichtbaar zijn. Ik spreek vaak ondernemers die heel kundig zijn, maar hun communicatie is gebouwd op los zand. Helaas, dan blijven die klanten weg.

Ik werk graag met ‘passievolle creatieve chaoten’, met hun onuitputtelijke inspiratie en een hoofd vol ideeën. Alleen ontbreekt de structuur om er een duidelijk verhaal van te breien. Daar tegenover staat een compleet ander soort ondernemers: de ‘gedreven vakspecialisten’. Hun structuur laat juist weinig ruimte over voor creativiteit. Deze twee typen ondernemers help ik met focus en structuur voor heldere en onderscheidende communicatie.

'Fantastisch; de transformatie wanneer alle communicatiepuzzelstukjes op hun plek vallen'

Authentiek

Om zichtbaar te zijn moet je jouw wensklant helder hebben. Waar ligt hij wakker van, waar droomt hij van? Daar zoom je in jouw verhaal op in. De succesfactor? Blijf bij jezelf, want alleen als je oprecht en authentiek bent, onderscheid je je van de rest. Wat typeert jou, waarom moeten ze juist bij jou zijn? Zet dat in je ‘etalage’, dan krijg je klanten waar jij blij van wordt. ‘Profileren vanuit karakter’ noem ik dat.

Onderscheidend vermogen van Reflectit

Andere bureaus richten zich meestal op positionering, communicatie óf online marketing. Maar in mijn ogen kun je deze elementen niet los van elkaar zien. Je moet bij de basis beginnen om je verhaal goed over de bühne te krijgen. Jouw eigenheid moet hierin verweven zijn. Daarom bied ik co-creatietrajecten aan, we doen het samen. Ben je in een onderdeel niet zo sterk? Dan doen mijn teamleden het voor je.

Tags

delen

Reflectit

Laan van Brabant 22
4701BK Roosendaal
0165391901

reflectit.nl/ Lees meer >

Ook interessant

ShopWorks helpt ondernemers met online groeien
“Mensen die online zaken doen of willen gaan doen, verder brengen.” Het is duidelijk waar ShopWorks in Utrecht voor staat. Om dat op de gewenste en meest succesvolle manier te doen, zetten Tomas Hesseling en zijn collega’s rijke ervaring en expertise in.
Handige software, geen overbodige luxe.
Slim ondernemen betekent vooral: zorgen dat je als ondernemer alle tijd en energie kunt besteden aan ondernemen. En ervoor zorgen dat je geen onnodige tijd kwijt bent aan interne zaken, door slim gebruik te maken van innovaties die de bedrijfsvoering vergemakkelijken.
Frisse kijk leidt tot investeringen en nieuwe business bij Kopak
Kopak maakt al jaren in de breedte een enorme ontwikkeling door. “Groei die vraagt om investeringen in mensen en geavanceerde apparatuur. Het leidt naar nieuwe uitdagingen”, zegt Koert van de Kerkhof, die Rolf Lemmens als nieuwe Algemeen Directeur inwerkt.
Gemeente Tilburg en Midpoint Brabant geven digitalisering mkb een ‘boost’
De gemeente Tilburg wil digitalisering aanjagen bij het Tilburgse bedrijfsleven. “Ondernemers die veelal op papier werken, worden in de toekomst links en rechts ingehaald”, zegt Dolf Baetsen.