Schrijver: Esther Nagtegaal
Fotografie: Suzanne Verhagen
terug naar alle artikelen
Samen ondernemen. Coffee3 is er groot mee geworden. Eigenaar Marc Bozon en zijn medewerkers doen het al sinds jaar en dag. Als dealer van merken als Fountain, Nescafé, Illy en Redbeans weten ze hoe belangrijk het is om elkaar goed aan te vullen. “Onze partners zijn goed in koffie en automaten, wij zijn goed in klanttevredenheid en lokale verbinding”, vertelt Marc. En die verbinding begint vaak met ‘Wil je koffie?’
Samen met je team
De kwaliteit van die koffie wordt steeds belangrijker. “Thuis hebben we een bonen- of cupsmachine staan en diezelfde lekkere koffie verwachten we ook in het bedrijfsleven”, gaat Marc verder. “Het is het visitekaartje van je bedrijf. Naar klanten toe, maar ook naar zakelijke relaties en medewerkers. Want samen ondernemen, dat doe je ook met je eigen team. Tevreden medewerkers creëren goede resultaten. Kijk maar naar Hoppenbrouwers. Dat is een bedrijf waar ik qua teambuilding graag een voorbeeld aan neem.”
Gulle gever
Dat lekkere bakkie koffie dat je bij binnenkomst aangeboden krijgt is een typisch Nederlandse gewoonte. Een goede gewoonte die staat voor genot, ontspanning, energie en gastvrijheid. We staan er meestal niet zo bij stil. Totdat de automaat het niet doet. Daarom investeert Coffee3 in service en klanttevredenheid. Maar ook in de lokale samenleving. Die maatschappelijke betrokkenheid uit zich in betrokkenheid bij organisaties als ContourdeTwern, De Beursvloer en de Verkadefabriek. “We geven veel. Ook dat is samen ondernemen, we worden er allemaal beter van.”