Word lid

sluiten

Hero-campagne Multicopy van C2B neemt marketinggoeroe op de hak (met een knipoog)

terug naar alle artikelen

image

Eerder dit jaar sloeg Multicopy The Communication Company de handen ineen met creative digital agency C2B. Deze werd aangehaakt om met verschillende campagnes de merkbekendheid en conversies op producten en diensten te verhogen. Na een succesvolle start met ongoing social ads en een duurzaamheidscampagne wordt de samenwerking nu vervolgd met de eerste Hero-campagne ‘Komt goed!?’.

Boodschap en strategie
Veel mensen kennen de naam Multicopy, maar weten niet welke diensten Multicopy The Communication Company allemaal aanbiedt. Vaak wordt meteen gedacht aan drukwerk, maar door continu in te spelen op de vraag uit de markt is het aanbod in 50 jaar tijd flink uitgebreid. De 50 Multicopy-vestigingen ontzorgen het MKB in Nederland op persoonlijke wijze bij uiteenlopende communicatie-uitdagingen. Naast druk- en printwerk ook met advies en creatie, binnen- en buitenreclame, online communicatie, promotionele artikelen en bedrijfskleding.

De boodschap van de video is daarom:
er is altijd een Multicopy dichtbij
voor advies, creatie, signing, drukwerk en meer.

Doemscenario? Komt goed!
Op een humoristische manier wordt de bekwaamheid van de allround-communicatiepartner geschetst en uitgelicht, door doemscenario’s te schetsen die je bij Multicopy nooit zullen overkomen.

Centraal staat een gevatte campagnevideo, waarin een stukadoor terechtkomt bij een marketinggoeroe die hij achteraf gezien liever nooit was tegengekomen. Het komt pas goed wanneer de stukadoor bij een Multicopy in de buurt binnenstapt voor advies. De campagne wordt uitgewerkt in diverse assets en wordt verspreid via sociale media, display, nieuwsbrieven, direct mail en radio.

Robbin Hulsker, senior projectmanager C2B: “Multicopy The Communication Company is een fijne partner en het deed mij heel veel deugd dat er werd gekozen voor een concept waarin humor centraal staat. Met dank aan het C2B team hebben we in samenwerking met Aanstekelijk een hilarische video gecreëerd die bij mij een glimlach van oor tot oor op m’n gezicht tovert. Een perfecte binnenkomer voor mensen die het merk nog niet kennen. Ik ben onwijs trots op het eindresultaat en kan niet wachten om de reacties te lezen!”

Myra Dik, Marketing Support Manager: “Met humor werken is altijd een risico, maar C2B heeft de juiste snaar weten te raken. De campagne sluit ook goed aan bij waar we als Multicopy voor staan: het ontzorgen van onze klanten. Snel, persoonlijk en op maat zorgen we ervoor dat het écht goed komt. Ik ben er dan ook van overtuigd dat onze merkbekendheid door deze campagne een enorme boost krijgt.”