sluiten

Plezier in sales!

terug naar alle artikelen

image

Harde sales. Koud bellen. Telefoon in de ene hand, leadlijst in de andere. Zo begon Richard van Alphen eind jaren ’90 zijn carrière in sales. “Het was een tijd van scripts, 50 nummers per dag, 20 bezoek afspraken per week en gaan voor de ‘ja’. Pijnlijk soms, ook enorm leerzaam. Want je leerde doorzetten, incasseren en volhouden.”

De wereld is veranderd. Klanten zijn kritischer, beter geïnformeerd en minder geduldig. Gelukkig is sales ook menselijker geworden. Het draait tegenwoordig om vertrouwen, échte aandacht en waarde bieden nog vóórdat er iets verkocht is.

Precies dát is de kern van Blue Lobster Consultancy: plezier in sales en rendement uit sales.

Start met de commerciële driehoek

Bedrijven die klant worden bij Blue Lobster, hebben onder meer deze vragen:

  1. Hoe kom ik met de juiste prospect aan tafel?

  2. Hoe maak ik van die prospect een goede klant?

  3. Hoe krijg ik grip op mijn salesproces?

  4. Hoe maak ik fans van mijn klanten?

  5. Hoe ontwikkel ik de juiste vaardigheden?

Om samen met klanten antwoorden te vinden, ontwikkelde Richard de commerciële driehoek. Die bestaat uit drie bouwstenen:

  1. Doelgroep & ideale prospect – Weten wie je écht wilt bedienen.

  2. Klantbehoefte – Begrijpen wat er speelt en wat de impact van dat probleem is.

  3. Propositie – Een aanbod dat die behoefte oplost én goed gepositioneerd wordt.

“Als je niet kiest, word je niet gekozen,” zegt Richard. Met de driehoek breng je focus aan en wordt sales weer overzichtelijk en leuk. Het samen opstellen en implementeren van deze driehoek wordt door klanten als erg waardevol ervaren. Deze driehoek is een vast onderdeel van alle diensten. 

Voor wie

Je kunt bij Blue Lobster terecht als je bewust met sales aan de gang wilt gaan. Je product of dienst staan goed, je bent gewoon keigoed in je vak maar het ontbreekt nog aan de goede structuur in je verkoop. Zowel ZZP-ers als bedrijven tot ca. 50 medewerkers hebben hun weg al gevonden naar Blue Lobster. We starten altijd met een uitgebreide intake zodat we optimaal maatwerk kunnen leveren.

Wil jij meer plezier in sales ervaren?

Bij Blue Lobster werken we aan het versterken van jouw commerciële groei.
Dit kan op drie manieren:

  1. 1-op-1 Sales Sprint
    Een kort en intensief traject waarin je direct structuur en vaardigheden opbouwt, afgestemd op jouw praktijk. Perfect voor ZZP-ers.

  2. MKB / ZZP Salesplan
    Workshops in kleine groepen, gecombineerd met persoonlijke coaching. Voor zelfstandigen en kleine bedrijven die hun sales naar een hoger niveau willen tillen.

  3. Maatwerk Commerciële Groei
    Een intensief traject voor MKB-ers met een salesteam. Inclusief Sales Playbook, salesplan, acquisitieplan en maandelijkse begeleiding gedurende een half jaar.

Meer plezier, meer resultaat

Bij Blue Lobster draait alles om de combinatie van plezier en rendement. Of zoals Richard het samenvat: verkopen is helpen inkopen. Met de juiste mindset, structuur en vaardigheden verandert sales van een moetje naar de leukste manier om je bedrijf te laten groeien.

Wil je ontdekken hoe jij meer plezier in sales krijgt? Je kunt een intake inplannen via de website.

Wil je alvast een voorproefje? Check dan deze podcast met Richard.

Tags

delen

Blue Lobster Consultancy

Graaf Engelbertlaan 75
4837 DS Breda
06-26364563

bluelobsterconsultancy.nl Lees meer >
Ook interessant