sluiten

Interview met Ilias, oprichter van Eazflow: “Het ontplofte in één keer”

terug naar alle artikelen

image

Begin 2025 lanceerde Ilias zijn social media agency Eazflow, aan de grachten in Amsterdam. Zonder een groot team, wel met een duidelijk plan, een sterk merk en jarenlange ervaring in sociale media. Het resultaat: een explosieve start die niemand had zien aankomen. “Het ontplofte in één keer,” vertelt hij. “Ik merkte het niet alleen online maar ook in me omgeving.” En dat bleek slechts het begin.

Hoe het allemaal begon

De basis voor Eazflow werd al veel eerder gelegd. Ilias is al jarenlang actief op het gebied van social media, leerde het spel van algoritmes, trends en bereik door en door kennen en begon steeds meer te leren over de social media game. “Ik moest iets met social media doen en die tijd was aangebroken.” “Iets waarmee ik de game kon veranderen, en ik merkte dus gelijk dat Eazflow het verschil maakte.”

Eazflow is ontstaan vanuit die behoefte: bedrijven helpen om met opvallende, strategische content zichtbaar te worden. Met echte inhoud. Video’s, visuals, advertenties, logo’s: alles wordt doordacht gemaakt en met zorg neergezet. Kwaliteit staat voorop, net als herkenbaarheid. “Wat we maken, moet voelen als een merk." "Als iets wat je onthoudt.”

Van Boef tot branding

Zijn stijl is verbonden met zijn achtergrond en persoonlijke interesses. Met Marokkaanse roots, opgegroeid in Nederland, vond Ilias inspiratie op meerdere vlakken, in zijn omgeving, maar ook in muziek. Nederlandse hiphop is altijd een grote bron van creativiteit geweest, met artiesten als Boef en Riffi die zijn playlists domineren. “Ik heb veel naar Boef en Riffi geluisterd, niet alleen ik maar ook de jongens hier in de buurt.” Ook internationale grootheden als Eminem speelden een rol in zijn drijfveren: verhalen vertellen, kracht vinden in woorden, en doorzetten, allemaal elementen die terugkomen in zijn werk. “Die energie neem ik mee in alles wat ik maak,” vertelt Ilias.

Die stijl is moeilijk in een hokje te plaatsen, en dat is precies de bedoeling. Ilias werkt gevoelsmatig, denkt vooruit en blijft zichzelf telkens opnieuw uitdagen. “Ideeën heb ik meestal al in me hoofd zitten voordat het wordt uitgewerkt.” Vaak ben ik ook met vrienden aan het brainstormen over nieuwe content bijvoorbeeld. Ik ben iemand die achter zijn woord staat. Als ik iets zeg, dan gebeurt het ook. "Risico's nemen hoort daarbij.” Zijn vastberadenheid is terug te zien in elke campagne die hij opzet: visueel sterk, strategisch onderbouwd en altijd met de hoogste kwaliteit.

Roots & identiteit

Wat Eazflow uniek maakt, is dat het voelt als meer dan alleen een bedrijf. Er is veel betrokkenheid van mijn omgeving en daarnaast is het ook persoonlijk. Het logo is geïnspireerd op zijn roots aan de Noord-Marokkaanse kust, en het merk helpt niet alleen klanten te groeien, het geeft ook ruimte aan vrienden en mensen uit zijn netwerk om zichtbaarder te worden. “Dat is misschien nog wel het mooiste: dat ik met Eazflow ook anderen in mijn omgeving kan helpen.”

Na een vliegende start in Nederland, breidde Eazflow zich snel uit. In Valencia ontstond een samenwerking met de populaire UNICO Barberlounge, een contentproject waarin Ilias zelf ook figureerde. “Die video is viraal gegaan, in zowel Nederland als Spanje." Het was voor mij een bevestiging dat dit niet alleen in Nederland werkt, maar internationaal.”

“We posten tegenwoordig alles in twee talen; in het Nederlands en in het Spaans, lacht Ilias.” “Dat was even schakelen, maar het is het helemaal waard. "Je merkt dat onze volgers echt wachten op nieuwe dingen.”

Jongensdroom

Ook de samenwerking met rapper Riffi, een artiest die hij al jarenlang volgt, markeert een mijlpaal. “Zes jaar geleden sprak ik hem voor het eerst in het echt, en nu maken we samen content." “Dingen kunnen snel veranderen als je risico’s neemt” "Het voelt een beetje alsof dingen op hun plek vallen.”

Bij ondernemen komen altijd risico’s kijken. Maar Ilias is niet iemand die lang twijfelt. Hij denkt na en voert het uit. Tegenslagen zijn er geweest, maar die hebben hem alleen sterker gemaakt. “Sommige dingen houd ik privé, maar één ding kan ik iedereen meegeven: Neem gewoon risico’s en laat je niet gek maken door wat anderen zeggen." No risk means no reward. Zoek iets wat bij je past en ga daar voor.”

Wat je nog kan verwachten de komende tijd? Nieuwe collabs, campagnes, video’s en overige samenwerkingen. In Nederland en natuurlijk ook in Spanje. Maar altijd met de kernwaarden van Eazflow: kwaliteit, visie en verbinding. “Ik wil blijven groeien, vooral internationaal." "Maar het belangrijkste is blijf jezelf en nogmaals neem risico’s”

delen

Ook interessant