sluiten

The Tailors is Impactmaker van het kwartaal Tilburg

terug naar alle artikelen

image

Een collectief van toonaangevende digitale bedrijven noemen ze zichzelf. Een groep van 8 bedrijven (IT-afdeling Basic Fit, Boxplosive, Building Blocks, Duodeka, Fama Volat, First Impression, Freshheads en LiveWall Group) gebruikt gedeelde digitale ervaring en invloed om de maatschappij te verbeteren. Deze ambitie is ook gelinkt aan het behouden en aantrekken van talent naar de stad en het op weg helpen van startende ondernemers. Zo zet The Tailors Tilburg als hotspot voor digitale expertise op de kaart, vinden ze. En houden ze talent in de regio. De toon is gezet, want de eerste startup krijgt al een aantal maanden ondersteuning en een werkplek. De bedoeling is minimaal twee startende bedrijven per jaar verder te brengen.

Wethouder Bas van der Pol (Economie) reikte als erkenning een miniatuur social sofa uit tijdens het bezoek op 19 november jl., tevens de Dag van de Ondernemer (een initiatief van MKB-Nederland, red.).

”De impact die dit collectief in korte tijd in Spoorzone Tilburg maar ook daarbuiten maakt, is nu al indrukwekkend te noemen. Het zijn dan ook bedrijven met een enorme reikwijdte, landelijk en internationaal. In de Spoorzone gebeurt heel veel rond innovatie, bijvoorbeeld met MindLabs, Station 88, de LocHal en ook Plan-t, het ‘clubhuis’ van The Tailors. Maar doordat veel ontwikkelingen in Tilburg los van elkaar plaatsvinden, zijn ze voor mensen van buiten de stad en provincie niet altijd goed zichtbaar. Dat deze ‘living lab’ daarom het initiatief heeft genomen om Tilburg en de omliggende regio als frontrunner op het gebied van digitale dienstverlening te positioneren, is vooruitstrevend. Dat ze daarbij talent verder op weg helpen is iets wat erg past bij het sociale karakter van Tilburg. Door digitale initiatieven te creëren die mensen en de wereld om hen heen op een positieve manier beïnvloeden, sluit The Tailors perfect aan op de ambitie van Spoorzone Tilburg als talent en innovatiedistrict. Kortom: een terechte Impactmaker van het kwartaal!”

Thuisstad voor talent
“Als we interessanter zijn voor mooie opdrachtgevers, dan zijn we ook interessanter voor talenten. Zo houden we ze in de regio”, vertelt Bob van Woerkom (Livewall Group). Carmen Roovers (Fama Volat) vult aan: “Plus: we hebben die jonge talenten ook meer te bieden. Houd je je bij ons vooral bezig met de reclame klussen, terwijl je ook meer zou willen leren over app-ontwikkeling? Ga dan maar eens bij LiveWall Group kijken. De lijntjes om dat te kunnen doen, liggen er nu.” Bob: “En met Tailors’ Den hebben we een competitie bedacht die we twee keer per jaar willen organiseren om startende ondernemers te helpen. Bijvoorbeeld door een persoonlijke coach, raad van bestuur, ondersteuning vanuit alle Tailors, netwerk en faciliteiten.” En de naam - The Tailors? Carmen: “Hier kom je alleen als je echt goede kwaliteit wilt, op maat en met aandacht gemaakt voor jou. ‘Digital Outfitters’. Natuurlijk verwijst de naam ook naar de textielgeschiedenis van Tilburg. Zie ook het logo, in ‘schering en inslag-code’ (een oude weeftechniek) staat daar: Tailors.”

Impactmaker van het kwartaal is een initiatief van de gemeente Tilburg en Make it in Tilburg (Citymarketing Tilburg). Het staat ieder kwartaal stil bij een Tilburgse onderneming die onderscheidend is door innovatie, creativiteit en ondernemerschap en past binnen het kwartaalthema op makeitintilburg.com, in dit geval ‘Living Labs’. Impactmakers zijn de ondernemers in Tilburg die impact maken, binnen en buiten de stadsgrenzen.

Fotobijschrift: Bas van der Pol overhandigt een social sofa aan twee leden van het bestuur van The Tailors: Carmen Roovers (Fama Volat) en Bob van Woerkom (Livewall Group).

Het complete interview met The Tailors lees je vanaf half december op makeitintilburg.com/ondernemersverhalen