sluiten

Steun Ronald McDonald met Hoppolo!

terug naar alle artikelen

image

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. We kennen de term allemaal en vele ondernemers zijn er actief mee, soms zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben, maar anderen gebruiken het om te scoren bij een aanbesteding en dus een vinkje te kunnen zetten op de aanbestedingsformulieren.

Er zijn vele vormen van MVO, maar de mooiste vind ik die vorm die uit het hart komt. Die helemaal van de ondernemer is. Dan gaat het niet om dat vinkje of om een marketingtool maar om een vanzelfsprekendheid vanuit de mens die toevallig ook ondernemer is. Ikzelf pretendeer één zo’n aspect terug te vinden in mijn MVO activiteiten. Ik heb er veel meer en vertel daar graag over, maar deze komt echt vanuit mijn hart.

Ronald McDonaldhuizen
Zo’n 16 jaar geleden werd mijn jongste geboren. Een dochter. Prachtig, totdat je enkele uren na de geboorte (die was gewoon thuis) met de kleine meid in het ziekenhuis zit. Een erfelijke aandoening bleek de oorzaak van dit plotselinge ziekenhuisbezoek en niet veel later zit je in het Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam.

Daar heb ik ontdekt hoe belangrijk de Ronald McDonaldhuizen zijn. Een thuis, weg van huis. Een thuis vlak bij je zieke kind, zodat je altijd vlak bij haar kunt zijn. Geweldig. Wat een ontdekking. Van het één komt het ander en mijn vrouw werd vrijwilligster in Veldhoven (elk huis heeft doorgaans 3 betaalde krachten en vele, vele vrijwilligers – 120 alleen al in Veldhoven), we raakten in gesprek en uiteraard werden we sympathisant van het huis. Financieel en in natura en toen we ze hielpen met het inrichten van een Ronald McDonald Huiskamer in het ziekenhuis liep ik de adjunct directrice van het Kinderfonds (de overkoepelende organisatie van de Ronald McDonaldhuizen) tegen het lijf en een paar maanden later was ik sponsor in natura van alle huizen.

Hoe mooi is dat. Vanuit je eigen kracht als ondernemer een organisatie als het Kinderfonds (welke 100% van giften, acties en donaties bestaan) te helpen met zaken waar we als onderneming goed in zijn en waar ze dus geen geld meer aan uit hoeven te geven, omdat wij dat gratis voor ze doen. Al snel waren we meerjarenonderhoudsplannen aan het maken voor de gebouwen, gaven we technische adviezen of leidden we verbouw- of inrichtingsprojecten. Dat is pas MVO dacht ik zo.

Ook dat was nog niet genoeg en we besloten 4 jaar geleden om aan de grootste actie van het Kinderfonds mee te doen en dit jaar wordt dus de 4e keer dat we, met 2 teams, meedoen aan de Homeride (500 kilometer fietsen in 24 uur in estafettevorm) op 27 en 28 juni van dit jaar. Er is dan tegelijk ook een Homerun (240 km hardlopen in 24 uur) en een Homewalk (120 km wandelen in 24 uur) en dat levert geld op. Vorig jaar meer dan een miljoen voor de 15 huizen en 3 vakantiewoningen.

Tekst gaat verder onder de afbeelding

content-image content-image content-image

Dit jaar hebben we de link terug gelegd naar het bedrijfsleven en ook dat past in onze strategie om duurzaam te ondernemen. We vroegen al regelmatig aan onze relaties of ze onze Homeride wilden sponsoren, maar dit jaar geven we iets terug. Dit jaar hebben we namelijk een op het MKB gerichte loterij georganiseerd: Hoppolo!

Dé Loterij voor MKB’ers met het hart op de juiste plaatst. Kregen we de voorgaande jaren vooral donaties van honderden euro’s en soms zelfs meer, dit jaar krijgt de ondernemer daar iets voor terug. De kans op mooie MKB gerichte prijzen. Neem de hoofprijs:

  • een speciale app voor je eigen bedrijf waarmee je met je relaties kunt communiceren of
  • een financiële bedrijfsscan 
  • een technische opname van je huisvesting 
  • een gaaf schilderij van je bedrijf.

En dat zijn nog maar de eerste prijzen die we bekend hebben gemaakt.

Koop dus zo’n lot voor 250,- per stuk en steun ons geweldige goede doel: de Ronald McDonaldhuizen.

Speciaal voor Netwerk Brabant voeg ik daar iets aan toe. Als je twee loten koopt dan maak je kans op een bezoek aan de Kindervallei. Een Ronald McDonald vakantieverblijf van de beroemde architect Hundertwasser. Zijn enige ontwerp in ons land. Echt geweldig om een keer te mogen zien en er te worden ontvangen.

Wil of kun je niet meteen loten kopen dan daag ik je uit om voor het MKB interessante prijzen beschikbaar te stellen. Ook die zijn natuurlijk van harte welkom. Als er nog vragen zijn dan kom ik een en ander met plezier persoonlijk uitleggen, maar aanmelden kan al via onze site www.hoppolo.nu

Dit noemen wij ook Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het komt immers ook vanuit het hart, maar als het je toch vooral om het vinkje op het formulier gaat, voel je dan vooral vrij om dat via deze actie ingevuld te krijgen. Je steunt immers direct de Ronald McDonaldhuizen en namens hen dan ook zeer, zeer hartelijk dank.

Zijn er nog vragen of wil je ons prijzen beschikbaar stellen. Dat kan. Mail me dan en dan hebben we samen contact: fred@hoppolo.nu

Dank, Fred Rommens (directeur Treetops)