sluiten

Reclamevoordehoreca.nl staat klaar om de horeca weer vorm te geven!

terug naar alle artikelen

image

Vanaf het begin van corona zijn er diverse branches hard getroffen. Misschien wel de hardst getroffen sector, zonder andere branches uit te vlakken, is de horeca. Gesloten restaurants en (grand) cafés... cateraars die niks kunnen organiseren en ga zo nog maar even door. Inmiddels zijn de terrassen weer open en lijkt het er op dat de horeca weer op krabbelt, ook al heeft dat zeker nog wat tijd nodig. Onlangs werd Reclamevoordehoreca.nl gelanceerd door Walter van Wijk en Paul Zoeteman, een onderdeel van Studio Carpe Diem, het reclamebureau dat dit jaar 10 jaar bestaat. 

"We zijn een breed georiënteerd reclamebureau maar horeca is wel de tak waar we erg veel in doen; we hebben voor de nodige restaurants de huisstijl, website en social media ontwikkeld. Daarnaast maken we veel verpakkingen voor de food industrie. Het is een levendige, energieke en innovatieve branche, althans voordat corona de kop op stak" aldus Walter van Wijk, mede eigenaar en vormgever van beide bedrijven.

"Ook wij hebben best een pittig jaar gehad, al staat dat natuurlijk niet in verhouding met de detailhandel bijvoorbeeld en zeker de horeca. Toch merkten we het heel goed; nieuwe menukaarten hoefden niet ontworpen te worden, websites hoefden niet vernieuwd te worden en social media werd anders ingericht. We hebben nog wel een aantal restaurants geholpen met tijdelijke websites voor afhaal maar over het algemeen was het op horeca gebied een stuk stiller. Ook nieuwe brands en verpakkingen kwamen op een lager pitje te staan" aldus Walter.

Toch hebben Walter en Paul hun energie gestoken in het concept voor de horeca. Ze merken dat de horeca de opening van de terrassen aangrijpt om weer bezig te zijn met gastronomie, ook al is het nog in een wat kleinere vorm. 

"Gasten zijn weer welkom, de website moet weer up-to-date zijn, de boodschap mag weer gecommuniceerd worden via social media. Menukaarten moeten weer tiptop zijn en de uitstraling op orde. Daar zijn wij de ideale partner voor" aldus Paul Zoeteman, de andere mede eigenaar. "We zien ook verschuivingen; horeca ondernemingen worden overgenomen, nieuwe eigenaren of horeca makelaars die proberen om de markt weer bloeiend te krijgen, ook die willen we graag helpen met reclame en vormgeving".

"Onze kracht zit in jarenlange ervaring, flexibiliteit en passie. Het liefst zouden we nog mee de keuken induiken maar dat kunnen we maar beter aan de chefs overlaten" knipoogt Walter. "Ieder z'n vak. Laat de vormgeving, website, reclame en social media dan maar aan ons over". 

Vanwege de lastige periode waar de horeca uitkomt bestaat de mogelijkheid om bij Reclamevoordehoreca.nl met abonnementen te werken. Of eventueel betaling in termijnen. 'Op die manier kan de horeca alvast knallen zonder dat ze ineens te maken krijgen met kosten die ze in één keer moeten voldoen'

Een keer sparren over de website, uitstraling of social media voor jouw horeca onderneming? Bezoek dan de website www.reclamevoordehoreca.nl.
Wij zijn ook te volgen op Facebook en Instagram.

Fotocredits: Lianne Dekker Fotografie