sluiten

B2B online groeien in België

terug naar alle artikelen

image

B2B (Business to Business) bedrijven zien steeds meer meerwaarde in een online shop om hun klanten op een gebruiksvriendelijke en efficiënte manier te bedienen. Nergens in Europa groeit e-commerce zo snel als in België met een toename van meer dan 12,5% per jaar. Maar hoe vlieg je deze markt aan waar de cultuur- en taalverschillen enorm zijn?

Na een afwachtende houding is België intussen goed op stoom met B2C (Business to Consumer) e-commerce. En nu dient zich dit ‘nieuwe’ kanaal aan: B2B e-commerce. Het wordt serieus big business. De verwachting is dat de omzet van B2B e-commerce in 2020 dubbel zo hoog is dan van B2C e-commerce.

Om inzicht te verschaffen in de aanpak van de Belgische B2B online markt organiseert de KVK i.s.m. Intracto, WTC Eindhoven en de BIZ op dinsdag 10 december a.s. in Den Bosch de bijeenkomst B2B online groeien in België.

De deelnemers worden door deskundigen, o.a. via praktijkcases, geïnformeerd over de online B2B markt, de strategie voor België t.a.v. de website en advertising alsmede het toepassen van social media. 

Ondernemer Bram Mutsaers van HBL Online / Gereedschapcentrum.nl wordt geïnterviewd over zijn ervaringen met de Belgische markt.

Op het netwerkplein kunnen de deelnemers sparren met kennisleveranciers over het zakendoen met België.

Meer informatie en aanmelden via: https://www.kvk.nl/belgieb2b