sluiten

Albron en Hutten bundelen krachten voor toekomstige groei

terug naar alle artikelen

image

Foodservice-organisatie Albron kondigt met trots de succesvolle afronding aan van de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector. Met deze strategische overname versterkt Albron haar positie als marktleider, breidt ze haar dienstenaanbod verder uit en kan ze meer maatschappelijke impact maken.

Overname officieel rond 

De overname, die vorige maand werd aangekondigd, is nu officieel afgerond na goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Mark Hartmans, voormalig Commercieel Directeur van Albron, is benoemd tot Directeur van Hutten. Mark zal bij aanvang de dagelijkse leiding van Hutten op zich nemen én ervoor zorgen dat de unieke krachten van Albron en Hutten gebundeld worden tot een nieuwe organisatie die klaar is voor de toekomst.  

Mark Hartmans: “Ik ben ontzettend blij dat we van Bob Hutten het vertrouwen hebben gekregen om zijn prachtige organisatie over te nemen. Hutten blinkt uit in culinair ambacht en creativiteit. En maakt, net zoals Albron, impact in de maatschappij. Twee mooie organisaties komen nu eindelijk samen.”  

Voordelen voor beide organisaties 

In de nieuwe organisatie komt het beste van twee werelden samen. De sterke merken en initiatieven van Hutten en Albron blijven behouden, zoals Hutten food & design, House of Inclusion, De Verspillingsfabriek, Sign Language Coffee Bar, Smaakchef en LunchMaatjes. Ook blijft het Hutten Culinair Centrum in zijn huidige vorm bestaan. “We zetten een stap in kwaliteit, culinaire innovatie en creativiteit en vullen dat aan met de organisatiekracht en stabiliteit van Albron,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. Door de overname kan Albron haar opdrachtgevers nog beter van dienst zijn met een breder scala aan innovatieve en duurzame cateringoplossingen. “We zijn heel blij om de expertise en het vakmanschap van Hutten te verwelkomen.”  

Harmonisatie en toekomstplannen 

De komende maanden wordt er door een projectteam – bestaande uit medewerkers van Albron en Hutten – gewerkt aan een gezamenlijk toekomstplan. Bob Hutten, voormalig eigenaar van Hutten, kijkt met vertrouwen uit naar de komende tijd: “Kijk eens waar we staan. De overname is rond. Daar ben ik echt trots op. Nu kunnen we van start om samen meer sociale en duurzame impact te gaan maken. Want daar gaat het ons uiteindelijk om.”  

Over Albron

Albron is een toonaangevende foodservice-organisatie, met een sterke focus op lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Ze is met 4.500 medewerkers actief in diverse branches, waaronder bedrijfsrestaurants, zorginstellingen, winkelstraten en dagrecreatie. De winst van Albron BV gaat voor de helft naar haar eigenaar, Stichting Albron, en komt ten goede aan sociaal-maatschappelijke projecten rondom eten en drinken. Deze unieke eigendomsstructuur weerspiegelt Albrons visie en ideële achtergrond.  

Over Hutten

Hutten is een eigentijdse culinaire en gastvrijheidsdienstverlener met als missie ‘bijdragen aan geluk’. De beleving van de gast en passie voor de ambacht van het koken staan in de dienstverlening voorop. Bij alles wat Hutten doet, wil zij bijdragen aan een gezonde aarde en gelukkige mensen, door zich in te zetten voor een duurzame toekomst, gezond eten en sociale gelijkheid. Zo heeft zij impact op de wereld van vandaag en morgen. Hutten is met ruim 2.400 samenwerkers actief binnen de bedrijfscatering, eigen horeca, eventcatering, zorgcatering en foodservice.  


Op de foto, v.l.n.r.: Mark Hartmans, Bob Hutten en Jan Willem Hilbron

delen

Ook interessant