sluiten

100 JAAR, 100 VERHALEN Brabantia viert eeuwfeest

terug naar alle artikelen

image

Interieurmerk Brabantia viert dit jaar haar 100ste verjaardag. Sinds 1919 hebben de slimme en duurzame producten en aantrekkelijke prints miljoenen huizen en levens opgefleurd. Wat betekent Brabantia voor jou?

Het merk is op zoek naar 100 persoonlijke verhalen over haar producten. Vier het feest mee: deel je herinnering op brabantia.com/100. 

100 jaar, 100 verhalen
Brabantia wil levens en huizen mooier maken. De slimme huishoudelijke producten van topkwaliteit hebben een plaatsje veroverd in miljoenen huizen en harten over de hele wereld. En ze zijn ongetwijfeld onderdeel van een flink aantal fijne herinneringen. Vanwege haar 100ste verjaardag is Brabantia op zoek naar 100 verhalen over het merk en/of de producten. Dus denk je met plezier terug aan de momenten dat de Brabantia droogmolen of het droogrek je tentje was? Herinner je je de eerste babykleertjes die je streek op je Brabantia strijkplank? Of wil je iets delen over het plezier dat je favoriete Brabantia product je geeft? Deel je verhaal op brabantia.com/100. 
 
Een eeuw Dutch Design
Brabantia begon in 1919 als Van Elderen & Co in het Brabantse Aalst. Van fabriek voor melkkannen, vergieten en trechters groeide het bedrijf uit tot een internationaal interieurmerk, bekend en geliefd vanwege de slimme en stijlvolle keukenproducten en andere huishoudelijke artikelen. De eerste pedaalemmers rolden in 1955 van de band.

Een ander hoogtepunt was de lancering van de iconische Patrice print in 1969, de beroemde kurkentrekker zag in 1985 het licht.  Favorieten van nu zijn de unieke Bo Touch Bin en de Linn collectie. Producten die zo mooi en fijn zijn, dat ze van dagelijkse huishoudelijke taken fijne rituelen maken.