sluiten

Push of Pull.........

terug naar alle artikelen

image

In een economische omgeving die doorlopend prikkels afgeeft, lijkt het mij erg lastig om een onderwerp als pensioen ook op die manier te promoten. Push marketing in Pensioenland vind ik weggegooid geld. Want ben eens eerlijk, wie neemt actief zijn verantwoordelijkheid, de tijd en moeite om jaarlijks zijn pensioen te fotograferen?

Pull marketing ligt meer voor de hand. De klant vraagt om pensioenadvies? De interesse voor pensioen speelt vaak pas op een moment van schuld en schaamte. Pas dan komt de klant echt in beweging. Want kijk eens diep in jezelf;

Wat ontvangt je partner als je komt te overlijden? Welk percentage van je huidig inkomen is je pensioen na 67?  Wanneer is je pensioendatum eigenlijk? Leeftijd 68, 69 of misschien 70? En is de pensioenleeftijd een andere dan je AOW ingangsleeftijd? Wat heeft jouw werkgever eigenlijk op pensioengebied geregeld? Hoe hoog is je eigen bijdrage voor je eigen pensioen?

Indien je werkgever bent, komen daar nog een fors aantal vragen bij. Eentje doen nog? Welke jaarlijkse verantwoordelijkheid neem je als werkgever om de Wet op de Pensioencommunicatie in te vullen naar jouw mensen?
De eerste die alle antwoorden weet op deze toch essentiële vragen, mag zich melden. Tot die tijd ga ik er vanuit dat u op een bepaald moment uw verantwoordelijkheid neemt voor 20 jaar eigen of andermans inkomen.
Keertje gratis sparren?

delen

Pensioen-Coaching

www.pensioen-coaching.nl Lees meer >