sluiten

“Online marketing is meer dan SEO en AdWords”

terug naar alle artikelen

image

WebdesignTilburg is een full service internetbureau. De helft van het team houdt zich bezig met het ontwikkelen van websites, webshops en applicaties; de andere helft adviseert en ondersteunt klanten op het gebied van online marketing. Binnen de online marketing is er steeds meer aandacht voor conversie-optimalisatie. Karen Foesenek, sinds 2012 online marketeer bij WebdesignTilburg, heeft zich hier de afgelopen jaren in gespecialiseerd.

Het conversiepercentage
‘Het conversiepercentage is het percentage bezoekers dat op je website een voor jou belangrijke actie uitvoert. Bijvoorbeeld een bestelling plaatsen in je webshop, of het aanvragen van een offerte. Over het algemeen geldt: hoe meer nieuwe bezoekers op je website, hoe lager het conversiepercentage. Want hoe beter zichtbaar je bent, hoe meer mensen klikken die zich nog in een oriënterende fase bevinden of aan het vergelijken zijn. Zij moeten nog overtuigd worden dat jij de juiste partij bent’, aldus Karen. 

"Je website of shop zo aanpassen dat meer mensen klanten worden of contact opnemen..."

Handige tools
Wat voor de ene website werkt, kan voor een andere site het tegenovergestelde effect hebben. Daarom moet je niet alleen op kennis en ervaring afgaan, maar vooral ook op data. Google Analytics is hierbij een zeer waardevolle bron, maar WebdesignTilburg is ook groot fan van Hotjar. ‘Zelfs met de gratis versie kun je zo ontzettend veel. Je kunt precies zien hoe bezoekers door je website navigeren, waar ze twijfelen en waar ze afhaken. Ook kun je vragen stellen aan je bezoekers, waardoor soms problemen aan het licht komen waar wij nog helemaal niet bij stilgestaan hadden’, vertelt Karen. Ben je benieuwd wat Hotjar over jouw website kan vertellen? WebdesignTilburg implementeert het heel september gratis voor lezers van dit magazine.

delen

Webdesign Tilburg

www.webdesigntilburg.nl Lees meer >