sluiten

‘Klant moet fan worden en contacten gaan we intensiveren’

terug naar alle artikelen

image

De nieuwe strategie schuilt mede in de overname van de Rüttchen-dealeractiviteiten (personenauto’s, vans en trucks) door de Louwman Dealer Group. Tijdens een feestelijke bijeenkomst schetste CEO Eric Louwman een toekomstbeeld. Daarin is een vooraanstaande rol weggelegd voor de Mercedes-Benz-rijder. “Het persoonlijke contact met de klant wordt verder uitgebouwd. De rol van social media neemt toe. Alle kanalen gaan we nog beter benutten.” Van Bebber linkt de autobranche aan spelers zoals Albert Heijn en de Jumbo. “Retailers die 24 uur per dag, zeven dagen per week klaar staan. Dat eisen klanten van ons ook.” Pruijmboom streeft naar een nog actievere aanpak als het gaat over klantopvolging. “Snel reageren en acteren. Dat wordt in de nabije toekomst een heel belangrijk aspect.”

Gastvrijheid
De beleving wordt verder versterkt met nog meer modellen en vooral ook met aansprekende beelden op schermen in de showroom. “Beelden die de Mercedes-Benz-beleving illustreren. Ook het thuisgevoel moet nog meer gaan overheersen. Gastvrijheid vraagt hier om spontaan binnenlopen, genieten van een kop koffie, het maken van een praatje en de nieuwste ontwikkelingen inademen.” Het contact met de Mercedes-Benz-rijder wordt ook geïntensiveerd door middel van Mercedes me connect. Het verbindt de automobilist met zijn of haar auto. Pruijmboom spreekt over ‘intelligente connectiviteit’. “Onze connectiviteitsoplossingen brengen de klant en zijn/haar auto nog dichter bij elkaar en maken ook de bediening intuïtiever.” Van Bebber geeft aan dat die techniek is ontsproten uit de wereld van de vrachtauto’s. “Storingen voorkomen door met een uitgebalanceerde planning te anticiperen op toekomstig onderhoud.”

Zakelijke markt
Van Bebber en Pruijmboom geven aan dat Rüttchen veel belang hecht aan de verbinding met de zakelijke markt. ‘Kruisbestuiving’ valt tijdens het gesprek. Van Bebber: “We geven ondernemers een platform en gaan samen kijken naar oplossingen die bij het bedrijf of de ondernemer passen. Maatwerk leveren staat in die aanpak centraal.” Om op dat gebied te tonen wat Rüttchen in huis heeft, heeft het Mercedes-Benz-bedrijf onlangs een Truck Event gehouden. “In een ongedwongen sfeer voelen en proeven.” Dat laatste staat ook centraal als het gaat over personenauto’s en vans. “Wij zijn de specialist en hebben alles in huis.” Dat die ontwikkeling om ruimte vraagt, daarvan zijn de heren doordrongen. “Binnen vier jaar zijn we veertig modellen rijk binnen de personenwagens en die zijn hier te zien.” Pruijmboom verwijst ook naar de uitbreiding van het aanbod gebruikte modellen. “De investeringsstrategie leidt naar meer beleving in combinatie met een nog groter aanbod binnen alle geledingen van Rüttchen.”

delen

Louwman Mercedes-Benz Tilburg

www.ruttchen.nl Lees meer >