sluiten

De ondernemersdrive van Bob Vekemans

Tekst: Esther Nagtegaal

terug naar alle artikelen

image

Nu is hij succesvol met Bobmail: e-mailmarketing met een nieuwsbriefsysteem als spil. Maar bovenal is Bob een gepassioneerd ondernemer die zijn kennis graag deelt met de doelgroep die hem het meest inspireert: kleine bedrijven.

Alles inzetten
“Ik weet hoe het is om als eenpitter te starten en wat je allemaal tegenkomt op je weg”, zegt hij. Het nieuwsbriefsysteem is een middel, maar er is meer. “Psychologie, marketing, verkoop; we zetten alles in om ondernemers verder te helpen. Dat begint met een brainstorm. We vragen ze het hemd van het lijf; waar zitten de pijnpunten, wat willen ze bereiken? Wij bedenken dan manieren om die doelen te halen en als dat lukt, krijg ik daar veel energie van.”

" Creëer een glow waar mensen verliefd op worden"

Koffie en tips
Vekemans put ook uit eigen ervaring: “Alles wat ik geleerd heb, deel ik met mijn klanten. Neem de kop-koffie-strategie die we zelf ook inzetten. Nodig de mensen die je op een netwerkevent ontmoet uit voor een kop koffie om elkaar beter te leren kennen. Zo bouw je een netwerk met ambassadeurs en potentiële klanten op”, zegt hij. Bob heeft nog veel meer ondernemerstips: “Blijf jezelf ontwikkelen, zorg dat je bij je plan blijft en overwin je angsten.” Het zijn er een paar uit een lange lijst die hij als leefregels hanteert. “Zoals Mayke Niestadt laatst tegen me zei:  ‘Creëer een glow waar mensen verliefd op worden’”, vat Bob samen. Wie wil weten hoe Bob dat aanpakt, is van harte welkom. De koffie staat klaar.  

delen