sluiten

Ga je mee, snacken?

terug naar alle artikelen

image

We maken allemaal een magazine
Je moet het zien als het maken van een krant, een magazine of zelfs een televisieprogramma. Die media moeten steeds weer content bedenken en maken. Zoals dit magazine van Netwerk Brabant. En dat doen ze als volgt: volgens een vast stramien met vaste rubrieken.

Snacken gaat ons helpen
Ieder succesvol magazine en tv-pogramma werkt met vaste rubrieken. De Linda-lezers onder ons kennen de column van Jan & Saskia en van DWDD ken je De TV Draait Door. In magazineland noemen ze deze rubrieken snacks. Wat zou er gebeuren als je jouw social mediakanalen inricht volgens vaste rubrieken, met snacks?

Wat doe jij op maandag?
Ik vond dit zo’n interessante gedachte dat ik mijn contentkalender herinrichtte. Ik bedacht voor een opdrachtgever vaste rubrieken op vaste dagen. Rekening houdend met twee verschillende doelgroepen. We zijn nu een week of zeven verder en het werkt! We merken bijvoorbeeld dat één van de doelgroepen op maandag (want dan is ‘hun’ rubriek) content komt halen!

Vasthouden wat goed is
We gingen ook op zoek naar onderwerpen die al succes hebben op social media en zetten die in als ‘snack’. Denk dan aan #THT (Throwback Thursday: op donderdag vertel je, geïllustreerd met een afbeelding, iets over vroeger).

De contentkalender: mijn cadeau voor jou
Die contentkalender krijg je van mij. Je moet wel zelf je vertical snacks invullen. Maar de rest heb ik al voor je klaargezet. Ga naar connect2.nl/contentkalender en download de kalender meteen.

Samen snacken?
Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jouw ‘snacks’ en welke wel of niet werken. Van elkaar kunnen we leren. Ik zou het leuk vinden als je op de Facebook-pagina van Netwerk Brabant of op die van mij (Connect2) jouw ervaring deelt. Veel plezier!

delen