Events Word lid

sluiten

GSM Repair Store, het beste alternatief voor nieuw

Tekst: Esther Nagtegaal

terug naar alle artikelen

image

Telefoons, tablets en laptops. Ze zijn tegenwoordig onmisbaar, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Kapotte schermen, geknakte kabels en uitgeputte batterijen; Abdes Chakir van GSM Repair Store lost dagelijks dit soort problemen op. Voor particulieren en tegenwoordig ook voor bedrijven.

Klaar terwijl je wacht

Je kunt natuurlijk een nieuwe kopen als je smartphone in het water is gevallen of als je tablet een barst in het scherm heeft. Maar repareren is veel duurzamer én goedkoper. GSM Repair Store regelt de meeste reparaties voor je terwijl je wacht. Als dat niet lukt krijg je ter plekke een precieze opgaaf van kosten en reparatieduur. Want klanttevredenheid is voor Abdes – Appie voor zijn klanten – het hoogst haalbare doel.

Olievlek

Abdes leerde het telecom-vak bij KPN. Vanaf 2004 deed hij daar ervaring op met reparatie en service. In 2016 begon hij na een reorganisatie voor zichzelf. Het pand aan de Brucknerlaan was net vrijgekomen en ideaal voor zijn GSM Repair Store. “Mensen wisten me al snel te vinden”, vertelt Abdes. “Vooral de ouderen uit de buurt waren blij dat ze niet meer met hun telefoonprobleem naar het centrum hoefden. Als zij kwamen met een vraag zoals of het geluid harder kon, hielp ik hen gratis. Zo heb ik veel goodwill opgebouwd in de buurt en dat werkte als een olievlek.”

"Onze smartphones zijn een eerste levensbehoefte"

Paniek

Dat is te merken in de winkel. Die bruist van de levendigheid. Sommige mensen komen een pakje brengen of halen, anderen komen voor een reparatie of de aanschaf van een accessoire, een enkeling komt gewoon voor de gezelligheid. “Alle leeftijden, alle nationaliteiten, alles komt hier samen. Soms lijkt het wel een buurthuis”, lacht Abdes. En tussen al die gezellige drukte zorgt hij ervoor dat apparaten snel weer werken. “Onze smartphones zijn tegenwoordig een eerste levensbehoefte. Een dag zonder is ondenkbaar. Dat merken we ook aan de paniek waarmee sommige klanten binnenkomen. Daarom repareren we ook ter plekke en meestal binnen een half uur.”

Ook zakelijk

De snelheid en service van de GSM Repair Store viel ook op bij de ondernemers uit de buurt. Steeds vaker brengen zij hun zakelijke apparaten naar de winkel. Er komt wel wat extra’s bij kijken. “We gaan heel secuur om met de data van onze klanten. Als er een back-up gemaakt moet worden, vraag ik mijn zakelijke klanten altijd om zelf een laptop mee te nemen, zodat alle gegevens op hun eigen opslag blijven. Voor zakelijke klanten heb ik ook een haal- en brengservice. In de meeste gevallen kunnen ze dezelfde dag weer verder werken met hun apparaat.”

Gratis parkeren voor de deur

In een enkel geval is een apparaat echt niet meer te redden. Ook dan heeft GSM Repair Store een oplossing: “We verkopen ook telefoons - nieuw, tweedehands en refurbished - en allerlei accessoires. Een hoesje en een screenprotector zijn zeker aan te raden. Daarmee kun je al een hoop schade voorkomen”, raadt Abdes aan. Het persoonlijke advies is trouwens gratis. Net als het parkeren voor de deur en de kop koffie.   

Tags

delen

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?