Events Word lid

sluiten

Confirm, Nederlands fashionmerk met wereldwijde aspiraties

Tekst: Esther Nagtegaal

terug naar alle artikelen

image

Stoere, comfortabele kleding in een trendy lifestyle setting; dure auto’s, hippe mensen, zonnige landschappen en een multiculturele vibe. Confirm weet hoe het zijn doelgroep aan moet spreken. Sinds 2014 groeide het merk gestaag, zowel online als offline. Met ‘Certify your identity’ als slogan. En dat doet het merk zelf ook.

Superkwaliteit en oog voor detail

Confirm – herkenbaar aan het schoppenlogo –heeft een collectie leisurewear met een kwaliteit die jaren meekan, met modellen in een verrassend goede pasvorm. Handgemaakte lederen tassen, shirts, hoodies, sweaters, joggingsbroeken en caps. De sweatsuits zijn bij zowel dames als heren in trek. Naast de klassieke kleuren zwart, grijs en offwhite brengt Confirm ook regelmatig seizoensgebonden kleuren uit als eenmalige collectie. Wie kennis heeft gemaakt met de zachte, extra hoge kwaliteit komt steevast terug.

Gewilde tassen

De nieuwe hardloper: de tassencollectie. Van echt leer en met een perfecte afwerking. De verschillende modellen, van clutches tot schoudertassen zijn haast niet aan te slepen en voor de tassen met vingersensor moet je snel zijn, want de vraag ernaar wordt steeds groter. Het zijn fashionitems die de persoonlijkheid benadrukken. De collectie ontwerpt en produceert Confirm zelf, met oog voor elk detail. Kwaliteit staat bij Confirm boven kwantiteit. De kleding wordt in Italië, Istanbul en China geproduceerd, in beperkte oplage afgestemd op de vraag. Dat maakt het merk ook duurzaam. Daarnaast heeft Confirm een eigen productielijn voor kleine oplages.

“Het succes danken we aan de hoge kwaliteit en de stijl”

Een lust voor het oog

Het succes dankt Confirm aan de kwaliteit die echt heel lang meegaat. Dat komt omdat het merk zijn roots heeft in de werkkleding en daaraan worden veel hogere eisen gesteld. Diezelfde kwaliteit brengt Confirm in modieuze, stoere vrijetijdsitems voor de (jong)volwassene die blindelings wil vertrouwen op levensduur en pasvorm. Na jaren van zoeken en testen heeft Confirm nu de hoge normen bereikt waar het naar op zoek was. Alle kleding komt van dezelfde fabrikant om een constante kwaliteit te kunnen garanderen. De kleding krimpt niet, blijft mooi na het wassen – ook na tientallen keren - en gaat lang mee. Samen met het talent voor visuele branding, foto- en videografie, zijn dit de ingrediënten waarmee Confirm een sterke band creëert met zijn klanten.

Exclusief

Dat alles maakt van Confirm een exclusief merk dat niet op iedere straathoek te koop is. De collectie ligt bij een groeiend aantal fashionwinkels in Nederland. In Tilburg bij Beau Beerens, in Amsterdam bij Tip de Bruin, om maar een paar klinkende namen te noemen. Maar Confirm denkt graag internationaal. De eerste vier winkels in België en Luxemburg zijn aan de dealerlijst toegevoegd en nu is Duitsland aan de beurt. Binnen een paar jaar moet het merk in heel Europa bij exclusief geselecteerde winkels te verkrijgen zijn. De gehele collectie is daarnaast in heel Europa te bestellen in de webshop op confirm.nl. Ook wordt er gewerkt aan nieuwe producten. Een tip van de sluier: een uniseks eau de parfum en zonnebrillen. Allemaal met het bekende schoppenlogo. Confirm is er klaar voor om de wereld te veroveren. 

info@confirm.nl
www.confirm.nl
 
Foto: Beau Beerens | WOB Studio

Tags

delen

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?