sluiten

Verhuizing geeft de Glascentrale ‘lucht en ruimte’

Fotografie: Suzanne Verhagen

Tekst: Willem de Volder

terug naar alle artikelen

image

Meer kantoor- en magazijnruimte en nog dichter bij de uitvalswegen zodat in Midden-Brabant snel in service kan worden voorzien. Bovendien zitten de glaszetters van de Glascentrale binnen enkele minuten in het hart van Tilburg. De verhuizing, iets meer dan een jaar geleden, naar de Centaurusweg in Tilburg biedt het 24-uurs bedrijf louter voordelen. “Lucht en ruimte”, zegt eigenaar Arno Spierings.

“Vanzelfsprekend organiseren wij ons werk goed, al decennia lang. We hebben twaalf auto’s en achttien mensen paraat in Tilburg en regio. Wat zeker zo belangrijk is: wij regelen het goed voor onze opdrachtgevers, bedrijven en particulieren.”  Spierings staat al decennia lang aan het roer van de Glascentrale, een autoriteit als het gaat over de ‘glasbranche’. Hij ervaart dat ook veel bedrijven het goed hebben geregeld, om het thema van deze uitgave van Netwerk Brabant te benoemen. “De laatste jaren is de service verschoven van bedrijven naar particulieren omdat bedrijfspanden beter zijn beveiligd. Zo hebben veel bedrijven inbraakvertragend glas. Natuurlijk moeten we nog met regelmaat ’s nachts op pad voor een inbraak of snelkraak.”

Ook de ‘niet zichtbare’ service is bij de Glascentrale in deskundige handen. Het bedrijf doet zaken met zowat alle grote verzekeringsmaatschappijen. Daarmee neemt het team de verzekerden, ‘wie er dan ook belt en waar ze dan ook bij aangesloten zijn’, veel papieren rompslomp uit handen. “Wij zijn geautoriseerd om bij de grote verzekeringsmaatschappijen opdrachten aan te maken. Geen gedoe met tussenpersonen. Bij glasschade gaan wij meteen over op vervanging en zorgen daarna voor de afhandeling.”

De Glascentrale is vaste servicepartner van woningcorporaties Wonen Breburg en TBV Wonen. Alleen al voor Wonen Breburg betekent dat de zorg voor het glas van 26.000 woningen. Ook die woningeigenaren komen rechtstreeks binnen bij de Glascentrale en kunnen rekenen op ‘herstel in natura’ en een adequate afhandeling. Vanzelfsprekend heeft COVID-19 ook zijn weerslag op het werk van de Glascentrale. “Het pakt zakelijk positief uit! We merken dat er veel mensen klussen, panden opknappen, schades herstellen die er jaren zaten, hun woning isoleren en daarvoor het juiste glas nodig hebben. Maar ook dat er, door veel thuis zijn, meer schades ontstaan. We hadden daardoor vorig jaar meer werk”, blikt Spierings terug.

“Ik heb altijd gezegd ‘als we gaan verhuizen, dan blijven we op Loven’. Overigens was de verhuizing echt nodig”, kijkt Spierings terug. “Hadden we aan de Veldhovenring veel aparte ruimten, hier beschikken we over een hagelnieuw en ruim kantoor en een overzichtelijk magazijn. Totaal zo’n zeshonderd vierkante meter en een kraan met een capaciteit van twee ton. Het verruimt de mogelijkheden op kantoor maar ook in het magazijn met het laden en lossen van de pakken en kisten met glas, die vaak in gewicht de 500 kilo overstijgen.” Spierings duidt nog een innovatie aan in de dienstverlening: “Steeds meer wordt overgestapt op veiligheidsglas. Het zorgt niet alleen voor minder ellende maar is ook duurzaam.”

delen

De Glascentrale Tilburg

www.deglascentrale.nl Lees meer >