Events Word lid

sluiten

Steun met Fluffy Rabbit Ronald McDonald Huizen

Fotografie: John Wiersma

Tekst: Marlène van Kuyk

terug naar alle artikelen

image

In gesprek met Fred Rommens over ‘zijn’ kindje Stichting Fluffy Rabbit spat het enthousiasme ervan af. Wat ooit klein begon in Bergeijk om één Ronald McDonald Huis te steunen, is uitgegroeid tot een landelijk opererende stichting die geld ophaalt voor zoveel mogelijk Ronald McDonald Huizen. Zodat zieke kinderen hun ouders altijd in de buurt kunnen hebben.

Kort na de geboorte van dochter Marit bleek ze een erfelijke aandoening te hebben en moesten Fred en zijn vrouw Liesbeth met haar naar het Sofia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Ze ervaarden zelf hoe fijn het was dat ze in een Ronald McDonald Huis konden verblijven, dichtbij hun dochtertje. En toen kwam van het een al snel het ander, ofwel Stichting Fluffy Rabbit, vernoemd naar de zachte knuffel en mascotte van de Ronald McDonald Huizen.

Inmiddels zijn er landelijk bijna 70 sporters en 20 vrijwilligers die zich voor de stichting inzetten. Fred: “Op 25 en 26 juni 2022 gaan we met diverse Fluffy Rabbit teams voor de vierde keer meedoen aan de Ronald McDonalds Kinderfonds Homeride, waarin we 500 kilometer in 24 uur gaan fietsen. Daarnaast is er een team dat 120 kilometer wandelt in diezelfde 24 uur en – als het lukt- een HomeRun team dat 240 kilometer hardloopt. Elk teamlid haalt individueel minimaal €700 op.”

“We kunnen natuurlijk altijd nog meer sponsors gebruiken. We hebben sponsorpakketten variërend van €60 euro tot €1000 euro per jaar. Onze stichting is ANBI gecertificeerd. We zoeken ook sponsoren ‘in natura’, met bijvoorbeeld een touringcar of vrachtwagen met chauffeur die 25 fietsen kan verplaatsen. Voor bedrijven en instellingen hebben wij unieke pakketten samengesteld om partner te worden. 

Tags

delen

Ook interessant

ShopWorks helpt ondernemers met online groeien
“Mensen die online zaken doen of willen gaan doen, verder brengen.” Het is duidelijk waar ShopWorks in Utrecht voor staat. Om dat op de gewenste en meest succesvolle manier te doen, zetten Tomas Hesseling en zijn collega’s rijke ervaring en expertise in.
Handige software, geen overbodige luxe.
Slim ondernemen betekent vooral: zorgen dat je als ondernemer alle tijd en energie kunt besteden aan ondernemen. En ervoor zorgen dat je geen onnodige tijd kwijt bent aan interne zaken, door slim gebruik te maken van innovaties die de bedrijfsvoering vergemakkelijken.
Frisse kijk leidt tot investeringen en nieuwe business bij Kopak
Kopak maakt al jaren in de breedte een enorme ontwikkeling door. “Groei die vraagt om investeringen in mensen en geavanceerde apparatuur. Het leidt naar nieuwe uitdagingen”, zegt Koert van de Kerkhof, die Rolf Lemmens als nieuwe Algemeen Directeur inwerkt.
Gemeente Tilburg en Midpoint Brabant geven digitalisering mkb een ‘boost’
De gemeente Tilburg wil digitalisering aanjagen bij het Tilburgse bedrijfsleven. “Ondernemers die veelal op papier werken, worden in de toekomst links en rechts ingehaald”, zegt Dolf Baetsen.