Events Word lid

sluiten

LGL legal; voor betrokken advocaten en deskundig advies

Fotografie: Else Loof

Tekst: Marsha Paans

terug naar alle artikelen

image

Al sinds 1947 - dit jaar dus al 75 jaar! - is LGL legal een betrouwbaar advocatenkantoor dat opereert binnen de branches bouw & vastgoed, techniek, agro en visserij. Door te werken met korte lijntjes en altijd het doel van de klant voor ogen te houden, is LGL legal een fijne partij voor juridische vraagstukken. Het is dan ook niet voor niets dat ze in de loop der jaren een mooi bestand aan trouwe klanten hebben opgebouwd. Marjolein van Hulten en Sander van den Elsen – advocaten van LGL legal – vertellen meer over LGL legal én over hun ervaring binnen de bouw- en vastgoedbranche.

Ieder een eigen specialisme

“LGL legal werkt van oudsher veel in de vastgoedbranche. Het is daarom niet gek dat we de juridische ontwikkelingen van deze branche nauwlettend in de gaten houden”, begint Sander te vertellen. “We zijn een advocatenkantoor met een brede focus. Tóch hebben we specialistische kennis in de branches waarbinnen wij opereren”, vervolgt Marjolein. “Onze cliënten komen met verschillende juridische vraagstukken bij ons binnen. Denk binnen de bouw- en vastgoedpraktijk aan vragen over projectontwikkeling, bouwcontracten, ondernemingsrecht, huurrecht of vergunningen. We zijn van het begin tot het einde in de keten betrokken. Gelukkig hebben we op elk juridisch vlak veel kennis en expertise in huis, zodat we iedere cliënt ook écht kunnen helpen.”

Rust en vertrouwen

“Binnen juridische vraagstukken zit vaak overlap in expertise. Door onze specialistische kennis te bundelen kunnen we deze vraagstukken steeds volledig overzien. En dát maakt ons juist zo sterk”, laat Sander weten. “De advocaten van LGL legal hebben allemaal een eigen specialisme en werken tegelijkertijd veel samen. We lopen gemakkelijk bij elkaar het kantoor binnen om even te sparren over een juridische kwestie. Zo zorgen we voor de beste juridische kwaliteit. Onze werkwijze geeft onze cliënten vertrouwen en dat vinden we een cruciaal element voor een fijne en langdurige samenwerking. Juist door onze jarenlange ervaring en specialistische kennis in de bouw- en vastgoedbranche, kunnen we onze klanten steeds optimaal bijstaan en hoeven we niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden. We zijn bekend met de materie en zijn goed in wat we doen. Dat geeft onze cliënten rust en vertrouwen.”

Juridische zorg uit handen nemen

“Het is onze missie om de juridische zorgen van onze cliënten uit handen te nemen”, legt van Hulten uit. “We verdiepen ons in het vak van de cliënten, zodat we ze optimaal verder kunnen helpen. Zo kan iedere ondernemer doen wat hij het allerliefste doet, en dat is ondernemen.” Van den Elsen voegt toe: “We houden áltijd het doel van onze klant voor ogen. We hebben een directe aanpak, bepalen de juiste tone of voice en gaan op zoek naar een optimale strategie. Op deze manier kunnen we tot de beste oplossing komen voor onze cliënt. Waar mogelijk proberen we juridische kwesties aan de voorkant op te lossen. Maar we staan onze cliënten uiteraard ook bij als het tóch op procederen uitloopt. En dan gaan we er ook vol voor. Door een fijne (en vaak langdurige) samenwerking kennen we de cliënt én de zaak van binnen en van buiten.”

Zit je met een juridisch – bouw of vastgoed gerelateerd – vraagstuk of heb je een andere juridische vraag? LGL legal denkt graag met je mee!

Tags

delen

LGL Legal

Joulehof 10
4622 RG Bergen op Zoom
0164-707172

www.lgllegal.nl/ Lees meer >

Ook interessant

De Glascentrale ziet vanuit duurzaam pand vraag naar glas toenemen
Arno Spierings van De Glascentrale in Tilburg heeft geen spijt van de verhuizing van zijn bedrijf drie jaar geleden. Qua ruimte, logistiek en op het gebied van energieverbruik werden er grote stappen voorwaarts gezet. “Eigenlijk zou het magazijn best wat groter mogen zijn...”
Crown Business Center realistisch over energiemaatregelen
Het moderne Crown Business Center in Rijen heeft de voorbije jaren fors geïnvesteerd in energiebesparende maatregelen. “Toch ontkomen ook wij niet aan de hogere energieprijzen. Door het overzichtelijk te maken voor onze gebruikers hebben we het huurbedrag opgesplitst in huisvesting en een energiedeel”, zegt manager Geert-Jan van Bakel over het Center op Aeroparc.
Human2Human: de nieuwe klantrelatie
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel!
Aeroparc Gilze-Rijen biedt nog meer kleinschalig verhuur
Een gewilde plek voor bedrijfshuisvesting. Zo mag Aeroparc in Gilze en Rijen wel worden getypeerd. In enkele jaren ging de bezetting van dertig naar 85 procent. Tijd voor een nieuwe stap, een met mogelijkheden voor andersoortige, meer kleinschalige bedrijven.