Dankzij de vrolijke cartoon op zijn bedrijfswagens kent men Joop tot in de wijde omgeving. Die opgeruimde uitstraling, dat is Joop ten voeten uit; altijd optimistisch, open en oprecht. Betekent dat dat alles altijd vlekkeloos gaat in zijn schoonmaakbedrijf? Nee, dat niet. Maar het gaat om de oplossing. En die komt er altijd. Dat is een belofte.
Kansen
Joop windt er geen poetsdoekjes om. ‘Het is een groeiproces. We maken goede afspraken met onze klanten. We inventariseren wat de wensen zijn en wat wij daarvoor kunnen bieden. Maar ook bij JVG Bedrijfsdiensten gaat het wel eens niet zoals gepland’, zegt Joop eerlijk. ‘We staan voor kwaliteit. Met iedere klant spreek ik een bepaald niveau af. De kunst is om de verwachtingen op één lijn te krijgen. Want laten we eerlijk zijn: hoe schoon is echt schoon? Daar kunnen de meningen behoorlijk over uiteenlopen. Ik zie dat als een kans. Daarom ga ik met een klant in gesprek om te kijken wat we met elkaar kunnen verbeteren.’
One stop
Om zijn belofte te kunnen houden krijgen de 52 mensen die hij in dienst heeft één à twee keer per jaar een opfriscursus. Want schoonmaken is vakwerk. Ze reinigen niet alleen vloeren, ruiten en sanitair, maar ook computers en andere gevoelige apparatuur. En dat is precisiewerk. JVG Bedrijfsdiensten is gespecialiseerd in zorgobjecten. Tandartsen, dokterspraktijken en zelfs de mobiele onderzoekswagen van het bevolkingsonderzoek borstkanker rekent hij tot zijn klanten. Maar hij voelt zich net zo makkelijk thuis op de bouw. Heeft hij een specialisme niet zelf in huis, zoals een bouwplaats of een tuin opruimen, dan werkt hij samen met gespecialiseerde partners. Zo blijft hij die one-stop-shop voor een schoon en opgeruimd pand.