Events Word lid

sluiten

JVG Bedrijfsdiensten, altijd bereid om een vlekje weg te poetsen

Tekst: Esther Nagtegaal

Fotografie: Suzanne Verhagen

terug naar alle artikelen

image

Aan schoonmaken heeft hij zijn hart verpand. Al tientallen jaren laat Joop tafels, ruiten, deuren, vloeren en sanitair blinken als een spiegel. Voor het oog, maar ook voor de hygiëne. Joop van Gulik heeft dan ook het ‘schonste bedrijf van Oisterwijk’.

Dankzij de vrolijke cartoon op zijn bedrijfswagens kent men Joop tot in de wijde omgeving. Die opgeruimde uitstraling, dat is Joop ten voeten uit; altijd optimistisch, open en oprecht. Betekent dat dat alles altijd vlekkeloos gaat in zijn schoonmaakbedrijf? Nee, dat niet. Maar het gaat om de oplossing. En die komt er altijd. Dat is een belofte.

Kansen

Joop windt er geen poetsdoekjes om. ‘Het is een groeiproces. We maken goede afspraken met onze klanten. We inventariseren wat de wensen zijn en wat wij daarvoor kunnen bieden. Maar ook bij JVG Bedrijfsdiensten gaat het wel eens niet zoals gepland’, zegt Joop eerlijk. ‘We staan voor kwaliteit. Met iedere klant spreek ik een bepaald niveau af. De kunst is om de verwachtingen op één lijn te krijgen. Want laten we eerlijk zijn: hoe schoon is echt schoon? Daar kunnen de meningen behoorlijk over uiteenlopen. Ik zie dat als een kans. Daarom ga ik met een klant in gesprek om te kijken wat we met elkaar kunnen verbeteren.’

One stop

Om zijn belofte te kunnen houden krijgen de 52 mensen die hij in dienst heeft één à twee keer per jaar een opfriscursus. Want schoonmaken is vakwerk. Ze reinigen niet alleen vloeren, ruiten en sanitair, maar ook computers en andere gevoelige apparatuur. En dat is precisiewerk. JVG Bedrijfsdiensten is gespecialiseerd in zorgobjecten. Tandartsen, dokterspraktijken en zelfs de mobiele onderzoekswagen van het bevolkingsonderzoek borstkanker rekent hij tot zijn klanten. Maar hij voelt zich net zo makkelijk thuis op de bouw. Heeft hij een specialisme niet zelf in huis, zoals een bouwplaats of een tuin opruimen, dan werkt hij samen met gespecialiseerde partners. Zo blijft hij die one-stop-shop voor een schoon en opgeruimd pand.

"De kunst is om de verwachtingen op één lijn te krijgen"

Leegstaand vastgoed

In het vastgoed dat JVG Bedrijfsdiensten schoon houdt, wordt meestal gewoond of gewerkt. Maar leegstaand vastgoed heeft ook onderhoud nodig. De tip van Joop: ‘Laat je lege pand ook eens een keer schoonmaken. Even een stofzuiger erdoorheen, een keer de leidingen doorspoelen en de kalk uit het toilet poetsen doet een gebouw veel goed. Het behoudt zo beter zijn waarde en het oogt allemaal een stuk frisser. Dat geldt voor bedrijfspanden, maar net zo goed voor woonhuizen. Ga je je huis verkopen? Laat je huis een keer lekker grondig schoonmaken, dan komt het zoveel beter over als er kijkers komen.’

Beter voor het milieu

Tussen al die bedrijvigheid door, doet Joop ook nog zijn best om het milieu te ontlasten. De schoonmaakbranche heeft wat dat betreft niet bepaald een goede naam, maar het kan ook anders. Met natuurlijke schoonmaakmiddelen die vriendelijker zijn voor het milieu bijvoorbeeld. ‘Het is een illusie om te denken dat we kunnen schoonmaken zonder het milieu te belasten. Dat kan alleen met water en dat is voor bijvoorbeeld een toilet niet voldoende. We kunnen wel ons best doen om het milieu zo veel mogelijk te ontzien. We werken graag met een A-merk als Vileda. Met de doekjes die we gebruiken hebben we soms niet eens schoonmaakmiddel nodig. Gebruiken we het wel dan hebben we met hun producten minder nodig. En dat is niet alleen beter voor het milieu, maar ook – heel belangrijk - voor de mensen die ermee werken.’

Tags

delen

JVG Bedrijfsdiensten

Burgemeester Verwielstraat 67
5062GC Oisterwijk
013-5213480

www.jvgbedrijfsdiensten.nl Lees meer >

Ook interessant

De Glascentrale ziet vanuit duurzaam pand vraag naar glas toenemen
Arno Spierings van De Glascentrale in Tilburg heeft geen spijt van de verhuizing van zijn bedrijf drie jaar geleden. Qua ruimte, logistiek en op het gebied van energieverbruik werden er grote stappen voorwaarts gezet. “Eigenlijk zou het magazijn best wat groter mogen zijn...”
Crown Business Center realistisch over energiemaatregelen
Het moderne Crown Business Center in Rijen heeft de voorbije jaren fors geïnvesteerd in energiebesparende maatregelen. “Toch ontkomen ook wij niet aan de hogere energieprijzen. Door het overzichtelijk te maken voor onze gebruikers hebben we het huurbedrag opgesplitst in huisvesting en een energiedeel”, zegt manager Geert-Jan van Bakel over het Center op Aeroparc.
Human2Human: de nieuwe klantrelatie
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel!
Aeroparc Gilze-Rijen biedt nog meer kleinschalig verhuur
Een gewilde plek voor bedrijfshuisvesting. Zo mag Aeroparc in Gilze en Rijen wel worden getypeerd. In enkele jaren ging de bezetting van dertig naar 85 procent. Tijd voor een nieuwe stap, een met mogelijkheden voor andersoortige, meer kleinschalige bedrijven.