sluiten

Stop met in het wilde weg schieten: zo trigger je jouw doelgroep veel beter!

terug naar alle artikelen

image

Bereik je doelgroep’. Het thema van deze uitgave zou een streven moeten zijn van iedere organisatie bij het creëren van reclame- en marketinguitingen. Nog te vaak zien wij organisaties als ruige cowboys met losse flodders in het wilde weg schieten…Dat is zonde van je energie en geld! Pak het daarom liever stap voor stap aan.

Doelgroep
Hoe beter je weet wíe je wil bereiken, hoe makkelijker je bepaalt welke media je moet inzetten. Maak daarom (fictieve) profielen van jouw doelgroep met onder andere leeftijd, werk, gezinssamenstelling, woonlocatie, mediagebruik en hobby’s. Zo kun je nauwkeuriger mikken met jouw uitingen. En weet je of je jouw doelgroep beter bereikt op bijvoorbeeld TikTok, met buitenreclame of juist in de lokale krant.

TRIGGEREN
Wat ga je jouw doelgroep vertellen? Natuurlijk, je wilt iets verkopen. Maar vaak zijn mensen niet op zoek naar producten of diensten. Ze willen een oplossing voor hun probleem. Zorg dat je daarop inspeelt met jouw boodschap. Communiceer ook helder waarom jouw doelgroep voor jou moet kiezen: waarmee onderscheid je je? Leg daar de focus op met een krachtige slogan. Zo bouw je aan een sterke merkbeleving. Maak die compleet door op te vallen met een ludiek beeld of sterke actie waarmee je top-of-mind wordt of blijft.

Effectieve reclame- of marketinguitingen beginnen bij een krachtige strategie, een heldere boodschap en een uniforme identiteit. Daarmee bereik je jouw doelgroep past écht!

Emiel Brouwers - eigenaar IMAGEAU Strategische creaties
emiel@imageau.nl
www.imageau.nl

 

delen